به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه در دیدار با اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و تحقیقات وزارت کشاورزی کشور، اضافه کرد: بخش تحقیقاتی باید نگاهی کاملا علمی داشته باشد و صرفا کار علمی انجام دهد.
وی ضمن اشاره به اتفاقات سوریه و عراق، افزایش ریزگردها را مساله ای نگران کننده برای آینده زاگرس و کل کشور دانست و افزود: این پارامتر می تواند در آینده موجب کاهش شدید ابرهای بارانزا و آسیب به کشاورزی ما شود.
زاهدی در ادامه تاکید کرد: باید به سمت اقتصادی کردن کشاورزی حرکت کنیم تا کشاورزان و روستائیان به ویژه نسل جوان آنها، انگیزه لازم برای ماندن در روستاها را داشته باشند.
استاندار کردستان ضمن بیان اینکه محقق کردستانی با معرفی رقم جدید نخود به عنوان برگزیده جشنواره بین المللی خوارزمی سال گذشته معرفی شد؛ افزود: کردستان نیروی انسانی مستعد و توانمندی دارد و از این استان می توان برای کل کشور ظرفیت فراهم کرد.
زاهدی گفت: تاکنون 2 بار کشور در تولید گندم خودکفا شد که این تکرار، نشانه تلاش و برنامه ریزی خوبی است که در این وزارتخانه انجام شده است.
وی همچنین از اقدامات انجام شده در جهاد کشاورزی استان قدردانی کرد و آن را نتیجه تلاش و همفکری این مجموعه دانست.
معاون وزیر و رئیس سازمان جهاد کشاورزی برای حضور در مجمع عمومی کارکنان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان، شورای تحقیقات و آموزش کشاورزی بازدید از بخش های تحقیقاتی و مجمع آزمایشگاهی، نمایشگاه دائمی دستاوردهای تحقیقاتی کشاورزی کردستان، ایستگاه تحقیقاتی گریزه سنندج، مرکز خدمات جهاد کشاورزی امیر آباد کامیاران، باغ ایستگاه پمپاژ گزنه و طرح امنیت غذایی ایکاردا در کامیاران به کردستان سفر کرده بود.
کردستان با داشتن رتبه چهارم تولید گندم کشور از مهمترین بخش های این طرح است و یک میلیون هکتار (50 درصد) از میلیون هکتار چهار استان مورد هدف اراضی دیم را در خود جای داده است.
در سال زراعی گذشته در مجموع بیش از 980 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شد و از این مقدار 850 هزار تن از کشاورزان خردیداری شده است.
استان کردستان به دلیل داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم در غرب کشور به شمار می رود و جایگاه سوم کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.
3020/
دریافت کننده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.