به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ‌ظهر امروز در مقابل دانشکده فنی مهندسی سنندج در اعتراض به کاهش حقوق‌هایشان و با انتقاد از نحوه مدیریت محمدقربان کیانی رئیس دانشگاه آزاد کردستان، تجمع و به نشانه نارضایتی از وضعیت کنونی خواستار رسیدگی و دریافت حقوق و مزایای واقعی خود شدند.

از جمله مسائلی که کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در این تجمع اعتراضی اعلام می‌کردند و مدعی شدند این بود که [مسئولان دانشگاه آزاد بارها شعار «مازاد نیرو» را سر داده‌اند اما در صورتی که سال گذشته « 18 نفر » از فامیلان و آشنایان رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد کردستان به‌صورت غیرقانونی در واحد سنندج استخدام شده‌اند] و این تناقض‌گویی در رفتار و عمل سبب اعتراض و نارضایتی کارکنان دانشگاه شده بود.

پس از تماس کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با خبرگزاری تسنیم، به حیاط دانشگاه آزاد سنندج رفتیم تا مشکلات آنها را انعکاس بدهیم؛ هرچند با مخالفت‌های برخی افراد نیز مواجه شدیم اما توانستیم گوشه‌ای از صحبت‌های آنها را منعکس کنیم.

آیا مسئولان دانشگاه آزاد سنندج خودشان حاضر هستند که 50 درصد از حقوق آنها کم شود

یکی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج حاضر در تجمع اظهار داشت: سئوال شخص بنده از مسئولان این دانشگاه این است قبل از اینکه این تجمع اتفاق بیفتد چرا برای مشکلات ما یک جلسه برگزار نکردند.

وی در واکنش به اینکه حقوق‌ آنها کاهش پیدا کرده است، گفت: اگر مسئولان دانشگاه عنوان می‌کنند که بودجه و اعتبار نیست آیا خودشان حاضر هستند که  50 درصد از حقوق و مزایای آنان کم شود؟ و باید از اول آن 50 درصد اضافه حقوق را نمی‌دادند.

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی سنندج برای کاهش 50 درصد حقوق، باید حکم و مجوز داشته باشند

یکی دیگر از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج حاضر در تجمع گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج کسانی که 20 سال سابقه خدمتی دارند با افرادی که هنوز مهر مدرک لیسانشان خشک نشده از اول 50 درصد اضافه حقوق به آنان تعلق گرفته و برای همه یکسان بوده و اگر مسئولان این دانشگاه می‌خواهند این اضافه حقوق را بردارند باید حکم و مجوز داشته باشند و نمی‌توانند سلیقه‌ای عمل کنند.

سال گذشته 18 نفر را به‌صورت غیرقانونی در دانشگاه آزاد سنندج استخدام کردند

یکی دیگر از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج حاضر در تجمع با انتقاد شدید از این وضعیت و کاهش حقوقشان گفت: رئیس دانشگاه آزاد کردستان می‌تواند برای اینکه مشکل همه ما همکاران را حل کند کسانی را که در این سه چهار ساله به‌صورت غیرقانونی جذب کرده را اخراج کند تا دیگر مشکل کمبود اعتبار پیش نیاید.

وی با انتقاد شدید افزود: سال گذشته 18 نفر به‌صورت غیرقانونی سرکار آمده‌اند بنابراین رئیس دانشگاه آزاد کردستان می‌تواند آنها را اخراج کند تا مشکل همه ما نیز حل شود.

استخدام 10 نفر هیئت علمی که وجود آنها هیچ ضروریتی ندارد

یکی دیگر از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج حاضر در تجمع گفت: می‌توانیم 10 نفر هیئت علمی نام ببریم که وجود آنها در این دانشگاه هیچ ضروریتی ندارد و به آنها نیازی نداریم اما استخدامشان کرده‌اند.

اگر شعار مازاد نیرو حقیقت دارد چرا این افراد را به صورت غیرقانونی جذب کرده‌اند

یکی دیگر از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج حاضر در تجمع اظهار کرد: مسئولان دانشگاه آزاد بارها اعلام کرده‌‌اند که 100 نفر مازاد نیرو داریم اما سوال اینجاست که اگر نیروها مازاد هستند چرا این تعداد افراد را به صورت غیرقانونی جذب کرده‌اند.

مسئولان دانشگاه آزاد نباید حقوق همکاران را کاهش بدهند

یکی دیگر از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج حاضر در تجمع گفت: مسئولان دانشگاه نباید حقوق ما را کاهش بدهند و به نظر بنده باید در مرحله اول 18 نفری که به‌صورت غیرقانونی جذب شده‌اند را اخراج کنند بعد به فکر کم کردن حقوق‌های همکاران باشند.

شعارهای "مازاد نیرو" رئیس دانشگاه آزاد کردستان دروغی بیش نیست

یکی از کارکنان بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج حاضر در تجمع گفت: رئیس دانشگاه آزاد کردستان چند سال است که پشت سرهم شعار «مازاد نیرو» را می‌دهد اما شعارهای وی دروغی بیش نیست.

استخدام فامیل و آشنای مسئولان دانشگاه آزاد کردستان

این بانوی معترض افزود: وقتی نحوه جذب و استخدام این افراد را بررسی می‌کنیم از فامیلان برادران، خواهران، داماد، مسئولان دانشگاه آزاد هستند.

وی اظهار کرد: سوال ما از رئیس دانشگاه آزاد این است اگر شعار مازاد نیرو می‌دهد این نیروها را از کجا آورده است.

شعارها و عمل رئیس دانشگاه آزاد کردستان یکی باشد

یکی از کارکنان بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج حاضر در تجمع اظهار داشت: به نظر بنده نباید کسی اخراج شود اما باید شعارهای رئیس دانشگاه با عملش یکی باشد و اگر بودجه و اعتبار کم است چرا کسانی که در این دانشگاه شرایط بازنشتگی را دارند را بازنشسته نمی‌کنید تا مشکل مازاد نیرو هم حل شود.

رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد سنندج فقط به ما همکاران دروغ می‌گویند

یکی دیگر از بانوان حاضر در تجمع اظهار کرد: رئیس دانشگاه و مسئولان این دانشگاه فقط به ما همکاران دروغ می‌گویند.

این بانوی معترض افزود: اگر رئیس دانشگاه دروغی تو کارش نیست چرا در جمع ما همکاران حاضر نمی‌شود که به مشکلات و دردل‌های ما گوش بدهد.

کاهش حقوق‌ها برای همه یکسان است

یکی از افراد حاضر در تجمع که به‌عنوان نماینده رئیس دانشگاه آزاد کردستان حضور پیدا کرده بود با آرامش کامل همه صحبت‌های همکاران را گوش می‌داد و آنها را دعوت به سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه می‌کرد که در آنجا صحبت کنند.

وی گفت: از اول امسال حقوق هیچ‌ کسی اضافه نشده است.

نماینده رئیس دانشگاه آزاد کردستان تصریح کرد: کاهش حقوق‌ها برای همه یکسان است و در حال حاضر نیز از حقوق 28 نفر هیئت علمی ماهیانه یک میلیون و 400 هزار تومان کم می شود و ادامه هم دارد.

وی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات و وضعیت کنونی دانشگاه آزاد سنندج، هیچ چاره‌ای نداریم و باید حقوق‌ها را کم کنیم.

نماینده رئیس دانشگاه آزاد کردستان در پاسخ به سوأل یکی از همکاران که چرا رئیس دانشگاه آزاد کردستان در جمع امروز حضور پیدا نکرده است، خاطر نشان کرد: متأسفانه دیروز عصر رئیس دانشگاه آزاد کردستان در کوهنوردی افتاده بود و پاهایش آسیب دیده اما تماس گرفت که همکاران در محوطه تجمع نکنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623200
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.