به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار رئیس و کارکنان دانشگاه پیام نور سنندج، با اشاره به اینکه مسئولیت کسانی که کار تربیتی و آموزشی دارند بسیار مهم است، افزود: کسانی که مسئولیت آموزشی دارند می توانند تعیین کننده مسیر باشند و مسیرها را برای تعداد زیادی مشخص کنند.
آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی با اشاره به جمعیت بالای دانشجویان دانشگاه پیام نور گفت: هراندازه زیر مجموعه ها بیشتر شود مسئولیت مسئولان نیز سخت تر خواهد شد.
وی افزود: هر چند دانشگاه پیام نور از نظر حجم دانشجویان در کشور و در استان قابل توجه است اما این حجم قابل توجه دانشجو مسئولیت ها را بیشتر می کند.
وی با اشاره به اینکه ایده های جدیدی از سوی برخی دانشجویان ارائه می شود، اظهار کرد: گاهی یک دانشجو و پژوهشگر طرح و ایده ای ارائه می دهد که کارایی آن از 100 کارمند بیشتر است و باید از این ایده های تولیدی برتر استقبال کنیم.
نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: بهار امسال با بهار معنویت مصادف بوده زیرا رجب و شعبان در ماه های قمری همانند بهار در ماه های شمسی است.
آیت الله حسینی شاهرودی گفت: انسان در رابطه با همه نعمات خدادادی مسئول است و همه مسئولیت دارند اما این مسئولیت ها ممکن است متفاوت باشد و در قرآن به انسان هشدار می دهد که مواظب خود باشید.
وی بیان کرد: اگر انسان هدایت نشود به دیگران ضربه می زند و کسی که از مسیر الهی خارج است بسیاری از افراد را از مسیر خارج می کند.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه انسان در مقابل خانواده خود مسئول است، افزود: انسان باید دعا کند همه نسل های او مایه عزت و چشم روشنی شود و برای این منظور خود شخص باید در پیشاپیش متقین باشد.
وی تقوی را رعایت حریم ها دانست و اضافه کرد: انسان باید اهداف والایی داشته باشد و خداوند هم در این مسیر او را کمک می کند و در معنویات همه می توانند به مرتبه عالی برسند.
نایب رئیس دوم کمیسیون سیاسی – اجتماعی مجلس خبرگان با اشاره به اینکه غفلت زمانی اتفاق می افتد که خدا را از یاد ببریم، گفت: در دنیا همه چیز مساوی با آزمایش است و این آزمایشات برای تکامل انسان بوده و تمام اعمال انسان نزد خداوند محفوظ و مشخص شده است.
وی افزود: اگر حرف خدا را نپذیرفته ایم مجبور می شویم حرف کسان دیگری را بپذیریم زیرا جبهه حق و باطل همیشه وجود دارد و انتخاب اینکه در کدام مسیر قرار بگیریم بسیار مهم است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: نگاه سرمایه داری نگاه منفعت طلبی است و همه چیز را برای خود می خواهد و این نوع نگاه ها در انتخاب های انسان مهم است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات ناشی از جهل آدمی است، گفت: کسانیکه مسئول هستند باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که سایر افراد در مسیر صحیح قرار گرفته و درک صحیحی از مسائل داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه همه ملت ایران باهم متحد هستند، تصریح کرد: علیرغم توطئه های بیشماردشمنان بر علیه ایران، اتحاد و همدلی ملت اجازه نداد که این ترفندها و توطئه ها عملیاتی شود.
وی ادامه داد: همه باید به مسئولان کمک کنند که امنیت بیشتر شود چرا که وقتی دشمن اتحاد ما را می بیند به این نتیجه می رسد که از راه زور نمی تواند با ایران در بیفتد و باید با آن کنار بیاید.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: هر چه مشارکت ما در انتخابات بالاتر رود دشمنان مایوس تر شده و کشور از اتحاد و انسجام بیشتری برخوردار خواهد شد.
وی با بیان اینکه روشنگری و انتخاب درست، در پیشرفت کشور و حل شدن مشکلات طبقه محروم بسیار موثر است، اظهار کرد: راهنمایی و روشنگری موجب می شود که مردم انتخاب درستی داشته باشند و از مجموعه هایی مانند دانشگاه انتظار این روشنگری ها وجود دارد.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.