به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در سنندج افزود: نیکوکاری از نیک اندیشی بر می آید و بدون شک فرد خیر و نیکوکار در فکر و اندیشه خود به خیر و نیکی می اندیشد، خیر جامعه را می خواهد و نگاه مشفقانه به جامعه دارد.
وی با بیان اینکه نگاه مشفقانه خیرین مدرسه ساز در تمامی بخش های جامعه تاثیر گذار است اظهار کرد: خیر و نیکوکار بودن ابعاد گسترده ای دارد و کاری مقطعی و جزیی نیست و ادامه دار است.
استاندار کردستان کمک بە ساخت مدرسە را جزو باقیات و صالحات دانست کە در نسل های آیندە تداوم خواهد یافت و آثار خیر آن در تمامی شئونات زندگی تاثیرگذار است.
وی با اشاره به اینکه توجە بە امر مدرسە سازی توسط خیرین کاری نیکو و پسندیده است افزود: کاری که خیرین مدرسه ساز در طول سال های بعد از انقلاب تاکنون در کشور انجام داده اند سند افتخاری برای ملت است.
زاهدی در ادامه اظهار کرد: اساس پیشرفت و توسعه هر جامعه ای دانایی و آگاهی و دستیابی به علم و دانش، فناوری و تکنولوژی بوده است.
وی با بیان اینکه دستیابی به اطلاعات، آمار و تکنولوژی بدون آموزش امکانپذیر نیست اظهار کرد: مبنای حرکت به سوی توسعه و پیشرفت در هر جامعه ای آموزش و نهاد آموزش و پرورش است.
استاندار کردستان ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم و بمباران شیمیایی برخی شهرهای ژاپن، نخستین اقدام دولت ژاپن برپایی چادر برای دایر شدن مدارسی بود که در طول جنگ تعطیل شده بود و این مساله اهمیت خواندن و سواد را می رساند.
وی با بیان اینکه بدون آموزش صحیح امکان رشد و توسعه وجود ندارد گفت: هرکسی بە هر نحوی در زمینە مسائل آموزشی کمک کند خیر و برکت آن را تا همیشه نصیب خود خواهد کرد.
در ادامه این آیین از تعدادی از خیرین مدرسه ساز استان تجلیل شد.
در سال تحصیلی جاری 275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.