به گزارش خبرگزاری تسنیم از بانه، محمد فلاحی پیش‌از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای زکات سال 96 که با حضور مسئولان شهرستان در سالن فرمانداری برگزار شد با اشاره به نقش کمیته امداد در شناسایی و کمک به فقرا و نیازمندان جامعه اظهار داشت: در شهرستان بانه باید جمع‌آوری زکات از طریق کمیته امداد صورت بگیرد چون این نهاد با توجه به شناختی که از نیازمندان و فقرای جامعه دارند می‌توانند بهتر عمل کنند.

وی گفت: ماموستایان آیینی و ائمه جمعه و جماعات می‌توانند نقش تأثیرگذاری در فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن پرداخت زکات در بین اقشار جامعه داشته باشند و باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

فرماندار شهرستان بانه با بیان اینکه تریبون‌های نماز جمعه مناسب‌ترین ظرفیت برای تبیین و فرهنگ‌سازی پرداخت زکات است، تصریح کرد: از ائمه جمعه و جماعت شهرستان درخواست داریم که در خطبه‌های نماز جمعه با استفاده از تاثیر‌گذاری کلام خود که دارند تلاش کنند.

وی گفت: مردم اگر مطمئن باشند که زکات و کمک‌های نقدی آنان به‌دست نیازمندان واقعی می‌رسد در پرداخت زکات به نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد مشکلی ندارند بنابراین کمیته امداد شهرستان بانه باید برای جلب اعتماد در بین مردم هزینه‌کرد زکات را شفاف‌سازی کند.

فلاحی افزود: کمیته امداد علی‌رغم پرداخت مستمری به نیازمندان و افراد درمانده از طرفی دیگر در راستای خودکفایی و اشتغال آنان نیز تلاش می‌کند.

وی با انتقاد از کمک‌های نقدی مردم به عده‌ای افراد ناشناس که در سطح شهر مشغول تکدی‌گری هستند اظهار کرد: مردم به هیچ‌وجه صدقات و نذورات خود را به این افراد ندهند چراکه براساس تحقیقات انجام شده این اشخاص از سوی چند نفر در شهرستان‌های سقز و بوکان حمایت و سازماندهی می‌شوند.

فرماندار شهرستان بانه گفت: هماهنگی‌های لازم برای جمع‌آوری متکدیان سطح شهر بانه انجام شده و در آینده نزدیک این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622503
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.