به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سید احمد سجادی روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سروآباد اظهار کرد: معرفی و شناساندن مفاخر، بزرگان دینی و روحانیون برجسته منطقه باید در جلسات شورای فرهنگی عمومی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: شهرستان سروآباد از قدیم الایام تاکنون جایگاه عالمان دینی، مفاخر فرهنگی، روحانیون و علمای برجسته و مهد عرفان، فرهنگ و هنر بوده است، که این مهم یک ظرفیت و پتانسیل بسیار قوی برای این شهرستان است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سروآباد اضافه کرد: روحانیون و بزرگان دینی در این شهرستان خدمات شایان و بسیار ارزشمندی را انجام داده اند، بنابراین خدمات و جایگاه آنها باید در جامعه بیشتر شناسانده و معرفی شوند.
وی از دیگر اهداف برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی را پرداختن به مسائل و مباحث دینی دانست و گفت: بحث سنت الهی صله رحم که امروز متاسفانه در جامعه ما بسیار کم رنگ شده است، یکی از مباحث و موضوعات بسیار مهمی است که باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح و دلایل کم رنگ شدن آن در جامعه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
ماموستا سجادی افزود: سنت الهی صله رحم در قرآن کریم و همچنین توسط بزرگان دینی بسیار به آن تاکید شده و از مسلمانان خواسته شده است که این سنت الهی را در جامعه به جای آورند.
وی یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در جلسات شورای فرهنگ عمومی را بحث اعتیاد دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه بحث اعتیاد و گرایش جوانان به مواد مخدر در جامعه رو به افزایش بوده و این مهم یک زنگ خطر جدی برای جامعه است.
امام جمعه سروآباد ادامه داد: ریشه بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در جامعه به دلیل مصرف مواد مخدر و افزایش اعتیاد در جامعه بویژه در بین قشر جوان است، که این موضوع نیازمند برنامه ریزی های دقیق و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی در جامعه است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سروآباد نیز در این جلسه اظهار کرد: همایش سبک زندگی اسلامی با محوریت تحکیم بنیان و سلامت خانواده در دومین روز از هفته سلامت در این شهرستان برگزار می شود.
سردار خالدی ادامه داد: این همایش با محوریت موضوعات اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی بر اساس مبانی دینی و اسلامی با هدف جلوگیری از هجمه های فرهنگی دشمنان که در راستای تغییر سبک زندگی اسلامی خانواده ها است، برگزار می شود.
وی به برگزاری فستیوال فرهنگ و هنر در شهرستان سروآباد در اواسط اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد که این فستیوال تا قبل از 15 اردیبهشت ماه که زمان برگزاری مراسم تاریخی 'کومسای پیرشالیار' اورامان است، برگزار شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان سروآباد در پایان گفت: در تلاش هستیم روز 15 اردیبهشت ماه که هر ساله زمان برگزاری مراسم تاریخی 'کومسای پیرشالیار' اورامان است، به عنوان روز فرهنگ شهرستان سروآباد انتخاب شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: امید بهمنی
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.