به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فلاحی شامگاه سه شنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بانه که در سالن جلسات آموزش و پرورش این شهر برگزار شد، افزود: باید اندیشه یادگیری در زمینه تولید و اشتغال از دوره ابتدایی در ذهن دانش آموزان نهادینه شود و آموزش و پرورش این تفکر را به جامعه منتقل کند.
وی با اشاره به شعار سال 'اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال' گفت: در چند سال اخیر مقام معظم رهبری بحث اقتصادی و معضل بیکاری را برای مسئولین برجسته کرده چرا که کشور با معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی مواجه است.
وی افزود: مردم با کار و تولید آشنا نیستند چراکه در آموزش و پرورش زمینه هدایت شغلی دانش آموزان تاکنون فراهم نشده و فارغ التحصیلان با کار و تولید آشنایی ندارند.
فلاحی اظهار کرد: باید آموزش و پرورش از دوره ابتدایی حرفه آموزی و مهارت را به دانش آموزان بیاموزد و این تفکر تولید و اشتغالزایی در دوره ابتدایی نهادینه شود.
وی با بیان اینکه داشتن مدرک دانشگاهی جامعه توسعه پیدا نمی کند، تاکید کرد: تولید، اشتغال، توسعه و پیشرفت نیاز به فرهنگ سازی دارد که آموزش و پرورش باید این فرهنگ را به جامعه منتقل کند و جامعه با سمت تولید و اشتغال سوق داده شود.
وی گفت: آموزش و پرورش برای بحث رشته ایمنی و آتش نشانی از افراد علاقمند استفاده کند چرا که افراد علاقمند بیشتر در این زمینه موفق خواهند شد.
33 مدرسه شهرستان بانه وقفی است
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بانه گفت: 33 مدرسه شهرستان بانه وقفی است و بیشترین تغییر کاربری مدارس استان مربوط به شهرستان بانه است.
آرمان شریفی افزود: آموزش و پرورش هر ساله 2 میلیارد ریال اجاره مابقی وقفی ها را به اداره اوقاف و امور خیریه بدهکار است که تاکنون پرداخت نشده است.
وی اظهار کرد: اداره آموزش و پرورش تاکنون حدود 50 میلیارد ریال پذیره را پرداخت نکرده و طبق قانون سه رقبه که خود واقف، وقف کرده پذیره پرداخت نمی کند.
شهرستان بانه با جمعیت 158 هزار نفر در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**گاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.