به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا خضری شامگاه سه شنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بانه که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهر برگزار شده افزود: مکان اردوگاه دانش آموزی به مساحت 32 هکتار در یکی از مکان ها شهرستان شناسایی شده که مقدمات کار فراهم شده است.
وی خاطر نشان کرد: این اردوگاه در ابتدا 15 هکتار بوده که با پیگیرهای انجام شده به 32 هکتار افزایش یافته است.
وی هدایت تحصیلی دانش آموزان را یکی از اولویت های مهم آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در فروردین سال جاری کارگاه تخصصی برای بحث هدایت تحصیلی ویژه مدیران برگزار شده است.
خضری اظهار کرد: رشته تحصیلی ایمنی و آتش نشانی دوره متوسطه دوم برای نخستین بار در استان کردستان در بانه ایجاد می شود که این رشته در مهر سال آینده با 15 دانش آموز فعال می شود و فارغ التحصیلان این رشته در سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی استخدام می شوند.
وی ایجاد این رشته را نیازمند همکاری شهرداری و سازمان آتش نشانی دانست و افزود: این رشته تعداد محدودی دانش آموز می پذیرد و کل واحدهای آموزشی 45 واحد است که آموزش و پرورش کارگاه و امکانات لازم را در این زمینه ندارد بنابراین این مهم نیازمند همکاری شهرداری و سازمان ایمنی و آتش نشانی است.
وی گفت: بر اساس آخرین آمار اداره کل آموزش و پرورش استان هشت هزار و 34 نفر مسافر نوروزی در مدارس بانه اسکان داده شده که 24 درصد مسافرین فرهنگی استان سهم بانه بوده است.
وی به برگزاری مسابقات علمی و عملی کشوری اشاره کرد و افزود: 24 نفر از دانش آموزان در مرحله استانی برای مرحله کشوری شرکت کردند که یکی از هنرجویان به نام 'محمد محمدی' از هنرستان شهید سلیمان خاطر در رشته نقشه برداری به مرحله پایانی دست یافته و جز 6 نفر برتر کشور شناخته می شود.
مدیر آموزش و پرورش بانه گفت: مرحله عملی مسابقات علمی و عملی اردیبهشت ماه در استان مرکزی برگزار می شود و راه یافته گان مرحله پایان به عنوان نخبه کشوری شناخته می شوند و بدون کنکور در دانشگاه دلخواه خود پذیرفته می شوند.
شهرستان بانه با جمعیت 158 هزار نفر در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**گاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.