به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی شامگاه سه شنبه در اولین جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تبریک سال نو اشاره کرد و افزود: ایشان در سخنان خود بر مبارزه با قاچاق کالا و برخورد با باندهای بزرگ تاکید کردند.
به گفته وی، منظور مقام معظم رهبری، مبارزه با قاچاق در حجم کلان است؛ نه کسانی که کالایی را برای مصرف یا معاملات جزئی از مرز عبور می دهند.
زاهدی به نامگذاری امسال به ' اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال' اشاره و اظهار کرد: صادرات، واردات و قاچاق کالا نیز به این نامگذاری ارتباط پیدا می کند و توصیه های رهبری باید مد نظر قرار گیرد.
استاندار کردستان با بیان اینکه در مورد تولید و اشتغال کار جدی باید صورت گیرد افزود: در مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز باید با باندهای کلان برخورد شود.
زاهدی اضافه کرد: باید با قاچاق کالاهایی که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است و اقتصاد کشور را مورد تهاجم قرار می دهد، مبارزه کرد.
وی خروج ارز از کشور را بسیار مهم دانست و گفت: در شرایطی که کشور به ارز نیاز دارد، ضروری است از قاچاق آن ممانعت کرد.
استاندار کردستان کار فرهنگی را در مقابله با قاچاق مهم ارزیابی کرد و افزود: در سال گذشته نیز کارگروه فرهنگی یکی از کارگروه های موفق در این زمینه بود و این مهم باید ادامه یابد.
زاهدی در ادامه به لزوم افزایش کیفیت کالاهای داخلی اشاره کرد و گفت: باید به تدریج جایگزینی برای کالاهای خارجی یافت و برای دستیابی به این مهم، حمایت دستگاه ها از واحدهای تولیدی و رفع مشکلات آنها، ضروری است.
به گفته وی، دستگاه های فرهنگی نیز باید مردم را توجیه کنند که تمامی کالاهای خارجی با کیفیت نیستند.
وی به طرح ساماندهی معابر کولبری نیز گریزی زد و گفت: امیدواریم در سال جاری، این طرح در دولت به تصویب رسیده و شاهد شغلی آبرومندانه برای مردم مناطق مرزی استان باشیم.
کردستان از استان های مرزی کشور بوده که 227 کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق، سه بازارچه، یک مرز رسمی، پنج معبر کولبری فعال با اجازه ورود 84 قلم کالا دارد.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.