به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حسین فیروزی بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد کردستان که با حضور قائم مقام کمیته امداد کشور و مسئولان استان در کانون امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در همه مکاتب فکری و عقیدتی وقتی که در مورد توجه به عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی بحث می‌شود مکتب اسلام برترین و بهترین دیدگاه را در مورد عدالت اجتماعی دارد.

وی گفت: پر کردن شکاف‌های فقر به وسیله دستورات اسلام و دستورالعمل پرداختن زکات در توجه به توانمند کردن محرومان جامعه به عنوان یک وظیفه الهی انجام‌پذیر بوده و در این دستورات نیز نگاهی جدی نسبت به کاهش فقر، عدالت اقتصادی و عدالت اجتماعی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تصریح کرد: در مکاتب بشری که تجارب ارزنده‌ای را هم در عرصه عمل داشته و دارند و مکتب کومونیست که منجر به شکست شد و جنبش‌های متعدد انسان‌ها را به دنبال داشت همه مردم شاهد بودند که جلوی اقشار جامعه از این نوع سیستم اقتصادی و اجتماعی باز هم تجربه بشری دخیل بوده است.

وی گفت: مکتب اسلام نگاهی عدالتی به اقتصاد و جنبه اجتماعی دارد و همچنان این دیدگاه نمونه و موفق و قابل دفاع است.

فیرزوی افزود: قطعاً باید این فریضه دین مبین اسلام مبنی بر ایجاد عدالت اجتماعی در تمام نهادها عملیاتی شود و یکی از دستورات بنیانگذار انقلاب اسلامی با تأسیس کمیته امداد عملیاتی و اجرایی شد و دستورات دین مبین اسلام در جامعه توسط این نهاد اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: در استان کردستان این وظیفه را داریم که مسئولان استان، جامعه روحانیون به منظور حمایت همه جانبه از برنامه‌های توانمندسازی محرومین و در جهت محرومیت‌زدایی همراه و همگام با کمیته امداد استان باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در راستای توانمندسازی اقشار کم‌درآمد و محروم جامعه گام‌های خوبی برداشته و در بودجه امسال حمایت از خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تقریباً سه برابر شده و این به معنای هدفمندسازی درست یارانه‌هاست.

وی گفت: کمیته امداد کردستان برای توانمندسازی و کمک به اشتغال و تولید مددجویان و افراد زیرپوشش این نهاد خوب فعالیت کرده و خوشبختانه در این حوزه‌ها جزو استان‌های برتر کشوری بوده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خاطر نشان کرد: در روستاهای استان اگر یک واحد تولیدی ایجاد شود و اشتغال صورت گیرد وضعیت اقتصادی مردم بهبود پیدا می‌کند اما متأسفانه درآمدهای مردم روستانشین کردستان کافی نیست و سرمایه‌ها برای به فعلیت رساندن اشتغال و تولید هم به اندازه کافی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621726
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.