به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین صبح روز سه شنبه در بلوار شهید بهشتی سنندج با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، امام جمعه سنندج، معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استاندار کردستان، جمعی از مسئولان اجرایی، خانواده های شهدا، روحانیون و اقشار مختلف این شهرستان برگزار شد.
در این آیین نیروهای مسلح با صدای پرصلابت 'الله اکبر' آمادگی خود در برابر تمامی توطئه های احتمالی به نمایش می گذارند و فرزندان خطه خونین رنگ کردستان صدای غیوری و سلحشوری مردم کُرد را در گوشه ای از ایران عزیز طنین انداز کردند.
سان نیروهای مسلح مستقر در کردستان با هدایت قرارگاه پیاده لشکر 28 ارتش جمهوری اسلامی ایران با تلاوتی چند از قرآن مجید و ادای احترام مسئولان کشوری و لشکری از مقابل تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدای دفاع مقدس آغاز شد.
در این آیین فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان گفت: نیروهای مسلح کشورمان با اتکا به توان دفاعی و تجهیزات بومی خود آماده مقابله با هر گونه تهدید نوظهر در منطقه هستند.
امیر ابوالفضل برزگر افزود: نیروهای مسلح ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس و در مقابله با گروهک های تروریستی در سال های پس از انقلاب، از خود گذشتگی و رشادت طلبی خود را به جهانیان اثبات کردند.
وی اضافه کرد: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با بهره مندی از تکنولوژی بومی و دفاعی به بالاترین درجه دفاعی و توان عملیاتی ارتقاء پیدا کردند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان گفت: ایران اسلامی در آستانه یکی از حساس ترین دوران خود قرار دارد و دشمنان می خواهند با استفاده از حربه های مختلف از مشارکت گسترده مردم در این انتخابات جلوگیری کنند.
پس از آن نیروهای مسلح اعم از ارتشیان دلاور قرارگاه پیاده لشکر 28 ارتش جمهوری اسلامی ایران، پاسداران انقلاب اسلامی سپاه بیت المقدس کردستان، جان برکفان نیروی انتظامی و نیروهای پرصلابت مردمی بسیج و یگان های نمونه اتحاد نیروهای مسلح نمونه تکاوری ارتش، یگان نمونه ضد شیمیایی، یگان استتار توانایی و آمادگی خود برای دفاع از اسلام را به نمایش گذاشتند.
در این آیین از خانواده چهار شهید شاخص کردستان شهیدان صلواتی، امجدی، مروتی و احمدی فرد با اهدای لوح قدردانی شد.
حضور مردم سنندج مرکز استان کردستان نیز در بلوار شهید بهشتی این شهرستان جلوه دیگر این رژه بود که پیر و جوان، زن و مرد که ساعتی پیش از آغاز برنامه تجمع کرده بودند شکوه و عظمت خاصی به رژه دلاور مردان جمهوری اسلامی بخشیده بود.
سال 1358 برای اولین بار به فاصله حدود 2 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توسط امام خمینی(ره) 29 فروردین به نام ارتش نام گذاری شد تا پاسخی مناسب به وفاداری ارتشیان به آرمان های انقلاب اسلامی باشد.
3034/ 3020/ 6108
**خبرنگاران: حسن حسین زاده و عبدالله رحمانی /**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.