به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر ورمقانی، روز سه شنبه در آئین گرامیداشت روز ارتش که در خیابان انقلاب اسلامی این شهر برگزار شد، افزود: نیروهای مسلح ایران، تهدیدی برای دیگر کشورها نخواهند بود و اولین گام آنها تشویق به برخورد نظامی با هیچ کشوری نیست.
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در مراسم روز ارتش در تهران، اضافه کرد: حرکت نیروهای مسلح ایران اسلامی بر مبنای عقلانیت، دوری از تنش ها با حفظ هوشیاری است اما در برابر توطئه دیگران و افزایش و حفظ قدرت بازدارندگی خود را حفظ خواهد کرد.
او با اشاره به سخنرانی دکتر روحانی در گرامیداشت روز 29 فروردین، اظهار داشت: تجهیز کشور از لحاظ دفاعی در پاسخ به سخنان 'موشک جواب موشک' مردم کشور، در زمان هشت سال دفاع مقدس بوده است.
وی با بیان اینکه ارتش یک نیروی مردمی است، افزود: خصوصیت مردمی بودن برای نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی باعث افتخار نظام ایران اسلامی است و به واسطه همراهی و همدلی این نیروها با مردم و پیروی محض از فرماندهی کل قوا بوده که تاکنون کشور از گزند دشمنان در امان مانده است.
فرماندار سقز با بیان اینکه، با عهد و پیمان نیروهای ارتش با حضرت امام، پایه های طاغوت بعد از 100 سال مبارزه بی امان آزادی خواهی در ایران سست شد، اضافه کرد: روز 29 فروردین که با ابتکار امام (ره) به نام روز ارتش نامگذاری شده است، یادآور وفاداری ارتشی‌ها به آرمان ‌های والای انقلاب اسلامی و دفاع از این مرز و بوم است.
وی با بیان اینکه، تیر خلاص را ارتش در 15 بهمن به بدنه طاغوت شلیک کرد، افزود: ارتش به این مفتخر است که شهیدانی چون صیاد شیرازی ها، شیرودی ها، فکوری ها و فلاحی ها را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد.
ورمقانی با بیان اینکه، روزهای پر افتخاری در تاریخ ارتش جمهوری اسلامی ایران با دلاور مردی ارتشیان، ثبت شده است، گفت: در هشت سال دفاع مقدس هم حمله 140 فروند هواپیمای ارتش به صورت همزمان پایه های رژیم بعثی را سست کرد و مردم هیچ وقت، عملیات افتخار آفرین فتح المبین، بیت المقدس و پاکسازی شهرهای کردستان و کردنشین از جمله پاوه را فراموش نخواهند کرد.
او در ادامه با عنوان اینکه نیروهای مسلح ایران اسلامی، پایبند به قانون اساسی هستند، افزود: این نیروها، خود را درگیر جناح بازی و حزب بازی نخواهند کرد و نکرده اند و این نمونه بارز تکریم قانون اساسی و تکریم سیاست نامه سیاسی الهی امام راحل است و در 29 اردیبهشت ماه حضور آگاهانه و پرشور در انتخابات خواهند داشت.
فرمانده تیپ 228 شهید سرلشکر ابراهیم ثابت سقز هم با بیان اینکه، ارتش ایران، نیرویی مردم است، گفت: ارتش قبل از انقلاب، ابزاری در دست استکبار برای سرکوب مردم بود.
سرهنگ امیر درستی، با گرامیداشت رشادت های نیروهای چهار گانه ارتش در دفاع از کیان ایران اسلامی افزود: ارتش بیش از 48 هزار شهید و ده ها هزار جانباز و آزاده سرافراز تقدیم کرده است.
در ادامه این آئین، نیروهای مسلح مستقر در شهرستان با انجام رژه، اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.
قبل از برگزاری این آئین، ادای احترام به شهدای ارتش با حضور فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای تامین برگزار شد.
در این آئین جمعی از خانواده معظم شهدا و اعضای شورای اداری شهرستان حضور داشتند. سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.