رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کامیاران اظهار داشت: یکی از ساکنین روستای"گازخانی" کامیاران که پس از سقوط از کوه‌های منطقه به شدت‌مصدوم شده بود، پس از 7 ساعت عملیات تجسس و انجام کمک‌های اولیه، به بیمارستان کامیاران منتقل شد.

به گزارش ایلنا، ایرج قوامی با اعلام این خبر گفت: پس از اطلاع از مفقود شدن یکی از ساکنان روستای "گازرخانی" در کوه‌های منطقه، سریعا تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت شهرستان تشکیل و به منطقه اعزام شد.

وی افزود: علاوه بر اعزام تیمی متشکل از زبده‌ترین نجاتگران جمعیت کامیاران، 40 نفر از ساکنین روستاهای منطقه که به صورت داوطلبانه در عملیات تجسس حضور داشتند.

قوامی تصریح کرد: خوشبختانه پس از چندین ساعت پیاده روی و کوهپیمایی تیم تجسس جمعیت هلال احمر موفق شد فرد مصدوم را یافته و پس از عملیات تثبیت به بیمارستان اعزام کند.

وی اضافه کرد: فرد مصدوم پس از سقوط از ارتفاع 3 متری دچار آسیب شدید بدنی شده و به دلیل صعب العبور بودن منطقه، انتقال آن در عملیات بسیار دشواری صورت پذیرفت.

قوامی گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان کامیاران با استفاده از توان بالای نجاتگران و امدادگران خود سال گذشته نیز یکی از کوهنوردان مصدوم گیرافتاده در کوه‌های منطقه را نجات داده و توسط بالگرد به بیمارستان منتقل کرده بود.

وی از کوهنوردان و ساکنین محلی که قصد کوهنوردی در کوه‌های منطقه را دارند درخواست کرد که ضمن رعایت نکات ایمنی، از قبل مسیر حرکت خود را تعیین و به بستگان خود اطلاع دهند تا در صورت بروز حادثه اطلاعات نسبی در عملیات تجسس موجود باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.