به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، رحمان میرزایی پیش‌از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: سالانه 5 هزار تن گوشت ماهی گرمابی در استان کردستان تولید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در تولید آبزیان ایجاد کرده است، گفت: امسال از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی دو میلیون و 600 هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی استان کردستان رهاسازی شده است.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: این بچه ماهی‌ها در راستای بازسازی ذخایر آبزی در منابع آبی استان رها سازی شده‌اند.

وی گفت: هر ساله براساس مطالعات انجام شده برروی منابع آبی استان رهاسازی بچه ماهی‌ها انجام می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه رهاسازی این بچه ماهیان امکان تولید 5 هزار تن ماهی گرمابی از خانواده ماهیان کپور را فراهم می‌کند، افزود: بچه ماهی‌های رهاسازی شده از نوع «کپور معمولی، کپور علفخوار، فیتوفاگ و بیگ هد» هستند.

وی اظهار کرد: صید و استحصال ماهی از این منابع آبی به وسیله 6 تعاونی صیادی با 478 نفر صیاد سالانه صید می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: افزایش تخصیص اعتبارات اقتصاد مقاومتی در حوزه شیلات نقش ارزشی در تثبیت شغل و تولید آبزیان دارد و ادامه این روند تضمینی در افزایش تولید گوشت ماهی در استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کردستان از ظرفیت خوبی در راستای تولید ماهی برخوردار است، گفت: تثبیت شغل و افزایش تولید با توجه به تقاضا در بازار با جذب اعتبار می‌تواند تحولی عظیم در اقتصاد استان ایجاد کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620036
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.