به گزارش خبرنگار ایرنا، سلیم کریمی، روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران کردستان افزود: سمن های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد استان های کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و گیلان در این همایش حضور می یابند تا نقش و جایگاه سازمان ها و مراکز غیردولتی را در چهار محور جذب مشارکت، گفتمان سازی، پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی، اجتماعی شدن صیانت و کارآفرینی برای گروه های خاص و اجتماعی شدن درمان، کاهش آسیب و حمایت های اجتماعی بررسی کنند.
به گفته وی، هر محور همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در قالب یک پنل علمی و پژوهشی برگزار می شود که تمامی طرح های علمی از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه های کردستان و سمن های سطح یک استان تهیه شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با بیان اینکه ارائه 10 راهکار عملی مبارزه با مواد مخدر و اجتماعی شدن آن از هر پنل، مهمترین هدف این همایش است افزود: همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر پس از همایش کشوری نخستین گردهمایی بین استانی است که در قالب مصوبه های آن برگزار می شود.
کریمی افزود: شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان طبق برنامه های ستاد کشوری وظایف خود در این همایش را برون سپاری کرده است و در همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر 12 سازمان مردم نهاد سطح یک کردستان از تمامی شهرستان ها مشارکت دارند.
به گفته وی، معرفی یک سازمان مردم نهاد برتر هر استان در زمینه مبارزه با مواد مخدر و چندتن از برترین رهجویان کارآفرین ترک اعتیاد و سفیر اجتماعی کردستان از دیگر برنامه های این همایش است.
وی افزود: نمایشگاهی جانبی نیز در حاشیه این همایش با 13 غرفه برگزار می شود که در آن خانواده های رهجویان و برخی از نجات یافتگان از دامان اعتیاد توامندی های تولیدی خود را به نمایش می گذارند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان ادامه داد: این شورا 400 میلیون ریال برای اجرای همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر کمک کرده است.
کریمی گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دارای 25 عضو دائم است که اکثر این نهادها انجمن های مردم نهاد را در برگزاری این همایش یاری می کنند.
همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر ساعت 8:30 صبح پنجشنبه در دانشگاه کردستان آغاز می شود که اجرای پنل های علمی و پژوهشی آن پس از سخنرانی مدعوان کشوری و استانی برگزار می شود.
هم اکنون 79سازمان مردم نهاد (سمن) در قالب های مختلف در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد و کارآفرینی بیماران رهایافته در کردستان فعال هستند.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.