دیاری استواری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گردنه تته محور ارتباطی شهرستان سروآباد به شهرستان پاوه در استان کرمانشاه که به دلیل بارش شدید برف و کولاک از آذر ماه سال گذشته مسدود شده بود، عصر امروز با تلاش نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان بازگشایی شد.
وی ادامه داد: کار بازگشایی این محور ارتباطی از 20 روز گذشته آغاز شده و در این مدت پنج دستگاه راهداری شامل 2 دستگاه بولدوزر، 2 دستگاه برف روب و یک دستگاه لودر به صورت شبانه روزی فعالیت داشتند.
مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد اضافه کرد: ارتفاع برف در گردنه تته به طور میانگین به چهار متر می رسید و خوشبختانه این مسیر هم اکنون به صورت 2 طرفه باز و تردد در آن برقرار است.
وی افزود: کار بازگشایی گردنه تته در سال های قبل در اواخر اسفند ماه انجام می شد، اما امسال به دلیل بارش زیاد برف و کولاک، کار بازگشایی این گردنه به تعویق افتاده بود.
او با بیان اینکه پنج کیلومتر از گردنه تته در حوزه استحفاظی شهرستان سروآباد قرار دارد، گفت: امروز همچنین نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه عملیات بازگشایی مسیر پایین تر از گردنه تته در حوزه استحفاظی خود را به اتمام رسانیدند.
به گزارش ایرنا، گردنه تته در مسیر ارتباطی بین استان‌های کردستان و کرمانشاه قرار دارد که همه ساله به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید سه ماه از سال بسته است و کار بازگشایی این مسیر در اوایل بهار هر ساله آغاز می شود.
این گردنه مسیر ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است و به دلیل جاذبه های طبیعی و بکر هرساله مسافران و گردشگران زیادی از این گردنه تردد می کنند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: امید بهمنی
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.