رئیس حوزه هنری کردستان روز یکشنبه در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این دوره از جشنواره رویش بیش از هزار و 208 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که در این میان 82 اثر در بخش های داستانی، پویانمایی و مستند به بخش پایانی و رقابتی جشنواره راه پیدا کرد.
امین مرادی افزود: در بخش جوانه های رویش و پس از بررسی آثار راه‌یافته به بخش نهایی، فیلم' خانه سفید' از کردستان توانست عنوان بهترین فیلم داستانی را به خود اختصاص دهد.
وی ادامه داد: این فیلم که در بخش مقدماتی از بین 600 اثر توسط هیات انتخاب متشکل از 'نصرت الله تابش'، 'کریم فائقیان' و 'امیرمحمدی پوروزیری'، موفق به راهیابی به بخش نهایی جشنواره شده بود، داستان زندگی یک روحانی را که جهت امامت جمعه به یکی از روستاها اعزام می شود را به تصویر می کشد.
رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به توانمندی هنرمندان فیلمساز استان و همچنین سطح بالای آثار تولیدی فیلمسازان گفت: هم اکنون حوره هنری استان در بخش تولید آثار کوتاه سینمایی در کشور جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.
به گفته وی آثار و تولیدات حوزه هنری استان در جشنواره های داخلی و بین المللی در چند سال اخیر ضمن حضور گسترده، موفقیت های ارزنده ای را نیز برای استان و کشور به ارمغان آورده است .
مرادی در ادامه گفت: جشنواره رویش مهمترین رویداد سینمایی کشور در بخش فیلم کوتاه دینی است که از سال آینده به صورت بین المللی برگزار می شود و در تمامی دوره های برگزار شده هنرمندان فیلمساز استان ضمن حضور گسترده، در بخش های مختلف جشنواره نیز موفقیت های ارزنده ای را کسب کرده اند.
وی اظهار کرد: در کنار موفقیت خانه سفید در بخش اقتصاد مقاومتی جشنواره نیز جایزه بهترین فیلم به فاطمه مرزبان هنرمند دیگری از کردستان با فیلم 'عروس و امنان' اختصاص پیدا کرد.
7348 / 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.