به گزارش خبرنگار ایرنا، منوچهر فخری روز یکشنبه در جلسه هماهنگی رفع مشکل معارض پروژه های عمران شهری در سنندج افزود: حرمت موقوفه باید حفظ شود و ما هم تابع قانون هستیم و بر اساس تعامل و همفکری می توانیم مانع از توقف طرحهای شهرداری توسط برخی از ادارات شویم.
وی اظهار کرد: شهرداری در راستای جلوگیری از ساخت و سازغیرمجاز از بسیاری از زمینهای سطح شهر که تحت تملک اداره اوقاف است به صورت شبانه روزی محافظت کرده و مانع از تصرف آن توسط افراد سودجو می شود.
شهردارسنندج با توجه به اینکه خرید و فروش و یا انتقال مال موقوفه بر اساس قانون ممنوع است، گفت: این شهرداری آمادگی دارد در راستای اجرای طرحهای عمران شهری وهمچنین در جهت رفع مشکلات و معضلات سطح شهر در زمینهایی که در آن طرح اجرا شود بر اساس قرارداد اجاره بها پرداخت کند.
وی ادامه داد: پروژه ساماندهی ورودی سقز – سنندج یکی از طرحهای شهرداری در راستای زیبا سازی ورودیهای سطح شهر و همچین افزایش سرانه فضای سبزاست وبر اساس برنامه ریزی صورت گرفته این طرح قرار بود در اردیبهشت سالجاری به بهره برداری برسد که به علت عدم تعامل اداره اوقاف این پروژه چندین ماه است که روند اجرای آن متوقف شده است.
فخری افزود: با وجود مشکلات مالی که امروزه گریبانگیر اکثر شهرداری ها شده این شهرداری توانست نسبت به جذب سرمایه گذار جهت احداث نخستین شهربازی سرپوشیده در سطح شهر اقدام کند که به دلیل عدم تعامل لازم اداره اوقاف مشکلات فراوانی برای سرمایه گذار این پروژه بوجود آورده است.
وی با بیان اینکه خدمات رسانی شایسته به شهروندان و رفع مشکلات سطح شهر در گروتعامل و همکاری دیگر دستگاههای دولتی است گفت: ما آماده هر گونه تعامل و همکاری با اداره اوقاف و دیگر ادارات در راستای جلوگیری از توقف طرحهای عمران شهری هستیم.
شهردار سنندج اظهار کرد: یکی از راههای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در شهرداری کاهش هزینه ها و اتمام بموقع طرحهای عمرانی است.
وی ابراز امیدواری کرد: با تعامل و همفکری بتوانیم زمینه رفع توقف پروژه های عمرانی شهری فراهم شود و ما هم بتوانیم با اتمام این طرحها رفاه و آرامش را برای شهروندان به ارمغان بیاوریم.
شهر سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.