به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز شنبه در دیدار جمعی از دانشجویان و بانوان مسلمان تانزانیایی در سنندج افزود: اهل سنت در بخش های مختلف تصمیم گیری از جمله مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی حضور دارند.
وی اظهار کرد: به عنوان مثال از 6 نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی پنج نفر اهل سنت هستند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اهل سنت در ایران در اقلیت است سیاست امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بر توجه بیشتر به آنها بوده است.
آیت الله شاهرودی به سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان اشاره کرد و گفت: مصوبات زیادی در راستای توسعه این استان پس از این سفر صورت گرفت.
وی افزود: چهار برابر مصوبات این سفر اعتبار اختصاص داده شده که این میزان توجه به هیچ استان دیگری در کشور نشده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: آنچه برای جمهوری اسلامی مهم بوده است کمک به مسلمانان در جهان بدون توجه به مذهب آنان بوده است.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران یاور اصلی مردم فلسطین بوده است و حتی زمانی که اعراب دست از حمایت فلسطینیان برداشتند و با اسرائیل دست دوستی دادند این ایران بود که به حمایت از آنها ادامه داد.
وی افزود: کمک به مردم مسلمان بوسنی و پناه دادن به بیش از سه میلیون افغانستانی در زمان حمله شوروی به این کشور بخش دیگری از حمایت های ایران از مسلمانان است.
آیت الله شاهرودی اظهار کرد: هر کجا مظلومی وجود داشته باشد ایران اسلامی به آن کمک می کند و هر کجا ظالمی باشد مقابل آن ایستادگی می کند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان، ایران را امن ترین کشور دنیا دانست و افزود: داعش با اینکه سال گذشته ایران را تهدید کرد اما نتوانست کاری از پیش ببرد و همه توطئه های آنان خنثی شد.
وی به پیشرفت های ایران در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: به خاطر اتحاد و برادری موجود در کشور و هدایت های رهبر معظم انقلاب، ایران به نقطه ای از رشد و پیشرفت رسیده است که ستودنی است.
وی با بیان اینکه شرایط کنونی کشور را عنایت خدا می دانیم، ادامه داد: هر قانونی در ایران با اسلام مخالف باشد اجرایی نمی شود و هر آنچه پیشرفت کرده ایم به برکت اجرای دین اسلام بوده است.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه ابرقدرت ها و جنایتکاران همه تلاش خود را علیه ایران به کار بستند اما کشورمان قدرتمندتر و عزتمندتر شد و توانستیم مستقل شویم.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به نقش زنان در جمهوری اسلامی گفت: از ابتدای انقلاب و در تمام عرصه ها، زنان نقش چشمگیری داشته اند.
وی اظهار کرد: دانشجویان و طلبه ها نیز در میان زنان بسیار بیشتر است که این واقعیات نشان می دهد که در ایران نگاه جنسیتی وجود ندارد بلکه معتقدیم هر دو جنس در کنار هم می توانند به جامعه کمال ببخشند.
او افزود: اهمیت و جایگاهی که زنان در ایران دارند در هیچ کشور اسلامی دیگری دیده نشده است.
مسلمانان اهل تانزانیا نیز در این دیدار یکی از اهداف خود از سفر را رفع برخی شبهات بیان کردند و اظهار کردند؛ شبهاتی مطرح می شود که ایران کشوری ویژه مسلمانان اهل تشیع است اما ما به عینه دیدیم که هیچ فرقی بین این دو مذهب وجود ندارد.
یکی از انان گفت: اتحاد بین مذاهب اسلامی بویژه در ایران امری است که در این سفر آن را آموختم.
به گفته وی نقش و جایگاه علم در پیشرفت کشورهای اسلامی بویژه ایران را مشاهده کردیم که در واقع عمل به حدیث پیامبر(ص) مبنی بر واجب بودن یادگیری علم بر هر مسلمان مرد و زن است.
او اظهار کرد: با وجود سختی هایی که ایران با آن مواجه بوده است اما توانسته از نظر علمی به نقطه مطلوبی برسد.
یکی دیگر از مسلمانان تانزانیایی حاضر در این دیدار نیز گفت: نقش زن در اسلام و در جامعه اسلامی را در ایران مشاهده کردیم.
بانوان مسلمان تانزانیایی به دعوت موسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی در کردستان به این استان سفر کردند.
این موسسه یکی از موسسات تخصصی این حوزه است که از سال 88 در 2 سطح سه و چهار رشته مطالعات اسلامی با گرایش بین‌الملل به 2 زبان انگلیسی و عربی فعالیت می کند.
این موسسه به کشورهای مختلف نیز دانشجو اعزام می کند تا کنون به 40 کشور اعزام شده است که این اعزام ها از نوع کنفرانس و همایش‌ها و برنامه‌های دینی و ایامی مثل محرم بوده است.
6108/1904
خبرنگار: امید بهمنی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.