محمدطالب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج اظهار داشت: براساس تحلیل و بررسی آخرین نقشه‌ها و تصاویر ماهواره هواشناسی، تداوم بارش‌های رگباری امروز و فردا به‌ویژه در نیمه جنوبی استان سبب آبگرفتگی موقت معابر شهری و احتمال طغیانی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های این مناطق می‌شود.

وی گفت: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی این موج بارشی از امروز تا فردا صبح همراه با تداوم بارش باران و رعد و برق و وزش باد ادامه دارد و در روز یکشنبه از شدت بارش‌ها کم شده و به شکل پراکنده خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان تصریح کرد: بیشترین فعالیت بارشی فردا در نیمه جنوبی استان کردستان از روستای "پالنگان" در کامیاران گرفته تا اورامان و کامیاران و سنندج، دهگلان و قروه ادامه دارد و این نواحی بیشترین میزان شدت بارش را خواهند داشت.

وی گفت: به دلیل اینکه احتمال آبگرفتگی زیادی در حواشی رودخانه‌ها و پل‌ها و مکان‌های روی دره وجود دارد بنابراین توصیه می‌شود مردم از تردد غیرضروری خودداری کنند.

حیدری با اشاره به اینکه هوای استان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پایدار است افزود: سامانه دیگر بارشی که احتمالا ضعیف باشد از چهارشنبه هفته جاری در استان وجود خواهد داشت.

وی از کاهش محسوس دمای هوای استان از امشب تا صبح روز دوشنبه جاری خبر داد و اظهار کرد: این دما به حد اندکی کاهش پیدا می‌کند و احتمال یخبندان در آن وجود ندارد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان به میزان بارش‌ها و آب حاصل از بارش‌ها در طول 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: میزان بارش‌ها در طول 24 ساعت گذشته در شهر سنندج 14 میلیمتر، سقز 18 میلیمتر، مریوان 29.5 میلیمتر، زرینه اوباتو 12 میلیمتر، بانه 30 میلیمتر، کامیاران 28 میلیمتر، هزار کانیان 20 میلیمتر، سروآباد 29 میلیمتر، سلین در اورامان 15 میلیمتر، گل‌تپه 10 میلیمتر و موچش هم 25 میلیمتر گزارش شده است.

بیشترین میزان بارش استان مربوط به "حاجی‌ممدان سقز" با 50 میلیمتر بوده است

وی با اشاره به اینکه میزان بارش باران در "حاجی‌ممدان سقز" با 50 میلیمتر بیشترین میزان بارش در طول 24 ساعت گذشته استان را داشته است، گفت: بهارستان با 10 میلیمتر، دیواندره 8 میلیمتر و قروه هم با 4 میلیمتر کمترین میزان بارش استان را داشته‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در مورد سرعت وزش باد که در 24 ساعت گذشته استان کردستان را درنوردید خاطر نشان کرد: بیشترین میزان سرعت باد هم مربوط به شهرستان کامیاران با 86 کیلومتر بر ساعت بوده و در شهرهای سنندج 36 کیلومتر بر ساعت، سقز 43، بیجاتر 68، زرینه اوباتو 65 کیلومتر بر ساعت، مریوان 32، قروه 54، بانه 43 و هزار کانیان 83 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617175
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.