بهرام چاره خواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پایداری بارش ها تا امشب در بیشتر نقاط استان به ویژه قسمت جنوبی استان از جمله مریوان، پالنگان، اورامان، کامیاران، سنندج، قروه، دهگلان و حدودی در بیجار فعال است افزود: مهمترین مخاطره سامانه فعلی فعال استان، بارش های شدید موقت، وقوع صاعقه و تندباد شدید موقت ( طوفان تندری) است که می تواند منجر به سیلاب و شکست درختان شود.
وی اضافه کرد: توصیه می شود ضمن رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت، از توقف در حاشیه رودخانه ها، کانال ها و مناطق مستعد سیلاب و از تردد غیر ضروری در دره های مناطق کوهستانی خودداری کنند و بازبینی تابلوهای شهری و تخلیه آبراه ها و کانال ها برای جلوگیری از خسارت باد شدید و سیلاب موقت برای جلوگیری از خطرات احتمالی ضروری است.
وی افزود: تا کنون گزارشی از بروز سیل و سیلاب در استان گزارش نشده است.
به گفته وی طبق پایش های هواشناسی، فردا یکشنبه هوای بیشتر نقاط استان نیمه ابری تا تمام ابری، بارش های پراکنده باران، سرعت وزش باد شدید پیش بینی می شود و روز دوشنبه نیز استان شاهد جو نسبتا پایداری خواهد بود و همچنین احتمال کاهش دما در 48 ساعت آینده دور از انتظار نیست.

** مریوان و بانه رکوردار بارش باران در کردستان
کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه بارش باران از روز گذشته (جمعه) در اکثر نقاط استان شروع شده و تا کنون نیز ادامه دارد افزود: در 24 ساعت گذشته مریوان و بانه هرکدام با 30 میلیمتر رکوردار بارش در استان هستند.
به گفته چاره خواه، کامیاران با 29 میلیمتر، هزارکانیان با 20 میلیمتر، سقز با 18 میلیمتر و سنندج با 15 میلمیتر در رتبه های بعدی قرار دارند و قروه با 4.5 میلیمتر و بیجار با یک میلیمتر کمترین میزان ثبت شده بارش در ایستگاه های اصلی استان هستند.
از ابتدای سال زراعی جاری تا 23 فروردین 96 حدود 380 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 577 میلیمتر سال گذشته 34 درصد کاهش پیدا کرده است.
میزان بارش های امسال در مقایسه با 299 میلیمتر میانگین بلند مدت استان، در حدود 11درصد کاهش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلیمتر بوده که این مقدار 2 برابر میانگین کشور است.
3034/1904
**خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.