به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد پیشداد روز شنبه در جلسه اقتصادی مقاومتی شهرستان بانه افزود: شهرستان بانه 23 هزار هکتار اراضی، 50 هزار هکتار مراتع و 80 هزار هکتار جنگل دارد و مراتع شهرستان بانه جزو بهترین مراتع کشور است.
وی زمین های زراعی آبی شهرستان بانه را چهار هزار و700 هکتار عنوان کرد و گفت: یک هزار 100 هکتار از زمین های زارعی بانه مجهز به سیستم آبیاری است و محدودیتی برای ایجاد سیستم های آبیاری تحت فشار در زمین های زراعی وجود ندارد و تسهیلات بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: این اقدام در راستای کشاورزی جدید و علمی است که می تواند سبب تثبیت شغل و افزایش تولید شود و از آب استفاده بیشتر و بهینه شود و هر کشاورزی که منابع آبی داشته باشد از اعتبارات بلاعوض برای تبدیل سیستم های سنتی به سیستم های جدید برخوردار می شود.
وی خاطر نشان کرد: مراتع شهرستان بانه دارای آب و هوای مناسب و انواع گیاهان مرتعی و دارویی است و جنگل های بانه دارای تنوع بسیار مناسب و خاص است.
وی افزود: در شهرستان ظرفیت صنایع تبدیلی و تبدیل گوشت مرغ به فرآورده های تبدیلی وجود دارد که باید سرمایه گذاری را در این بخش با اولویت سرمایه گذار بانه ایی جذب کنیم و با توجه به اینکه زمین و امکانات در اختیارش قرار می گیرد زمینه مساعد فراهم است.
این مسئول گفت: در بانه 12 هزار کلونی زنبور عسل وجود دارد که با توجه به وجود مراتع مناسب، زمینه برای توسعه زنبور داری فراهم است.
شهرستان بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/1904
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: مسعود احمدی
**گاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.