صباح محمدی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: یک کولبر به نام بهمن یعقوبی از اهالی روستای بیساران از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد که برای اولین بار برای کولبری به ارتفاعات منطقه اورامان رفته بود، به دلیل آشنا نبودن با مسیر، راه برگشت را گم می کند.
وی ادامه داد: متاسفانه این کولبر به دلیل راه رفتن زیاد برای یافتن مسیر بازگشت، دچار خستگی می شود و در برف و یبخبندان این منطقه گرفتار و به دلیل سرمای شدید هوا بیهوش می شود.
بخشدار اورامان اضافه کرد: جمعی از کولبران که از دور شاهد زمین گیر شدن این کولبر در برف می شوند، با برقراری تماس تلفنی با شهر اورامان خواستار کمک فوری برای نجات جان این کولبر می شوند.
وی افزود: بلافاصله جمعی از جوانان شهر اورامان به همراه چند نفر از نیروهای راهداری مستقر در گردنه ژالانه و نیروهای هلال احمر برای نجات جان این کولبر رفته و بعد از طی مسیر سخت و برف گیر کولبر را در داخل پتو بر دوش خود به شهر اورامان منتقل می کنند.
وی با بیان اینکه بعد از انجام اقدامات اولیه پزشکی در مرکز فوریت های پزشکی شهر اورامان، این کولبر برای ادامه درمان به بیمارستان بوعلی مریوان منتقل شد، ادامه داد: خوشبختانه حال کنونی این کولبر بهتر و رضایت بخش است.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: امید بهمنی
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.