محمد فلاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های قبل به دلیل محدودیت منابع اعتباری دولت، پیشرفت پروژه سد عباس آباد با تاخیر مواجه شده بود که در سال 92 همزمان با شروع بکار دولت تدبیر و امید با جذب اعتبارات ادامه این پروژه مهم از سر گرفته شد.
وی تکمیل این پروژه را از دستاوردهای مهم دولت در راستای حل مشکلات کم آبی در شهرستان بانه عنوان کرد و ادامه داد: با بهره برداری از پروژه سد عباس آباد بانه، آب شرب 100 روستای شهرستان و شهر بانه از طریق این سد تامین می شود و همچنین بخشی از آب سد به کشاورزی اختصاص می یابد.
فلاحی بابیان اینکه تاکنون یک هزار و 150 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است، افزود: ظرفیت سد عباس آباد 16 میلیون متر مکعب است که افق پیش بینی آینده این سد برای شهرستان بانه 30 ساله است.
وی با اشاره به اینکه 11 کیلومتر کانال آب رسانی سد عباس آباد به بانه انجام شده است، گفت: کانال آب رسانی سد برای تامین آب شهر بانه تا سه راه بوئین انجام شده که انتقال آب سد عباس آباد به بانه بصورت موقت از طریق ایستگاه بوئین با نصب فیلترهای موقت انجام می شود.
وی اظهار کرد: کانال آب رسانی سد عباس آب به شهر بانه از شهرک عثمان آباد به طول 11 کیلومتر و به محل تصفیه خانه سد بانه پیش بینی شده که با تامین اعتبار این بخش در سال جاری عملیات اجرایی آن انجام می شود.
فرماندار بانه اظهار کرد: در صورت نیاز به تامین آب شرب بانه در تابستان امسال با نصب فیلترهای مخصوص از آب سد عباس آباد برای تامین آب شرب بانه بهره برداری می شود.
سد عباس آباد با طول تاج 503 متر و عرض آن 52 متر در چند سال اخیر به بهره برداری رسیده که ظرفیت آن 16 میلیون متر مکعب است.
در شهرستان بانه احداث 2 سد دیگر در منطقه 'کانی گویژان' و 'چومان' پیش بینی شده است.
شهرستان بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**گاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
IRNSANDAJ@
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.