به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمود الله‌مرادی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی استان با اشاره به برنامه‌های نوروزی برگزار شده در سطح استان اظهار داشت: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان یک هیچ فردی وجود ندارد که مخالف شادی و نشاط مردم باشد اما معتقد هستیم که شادی باید بر اساس «موازین و اصول دینی و ارزش‌های اسلامی» باشد.

وی گفت: هر کسی که امروز شعار می‌دهد چه برای جمع کردن رأی و یا هر کار دیگری باید متوجه باشد که خداوند نسبت به انسان‌ها دستورالعملی صادر کرده است.

دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کردستان با انتقاد از برخی مدیران کردستانی تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد در نظام جمهوری اسلامی «مدیرکل» و عملاً به دنبال شاد کردن دل مخالفان نظام و ضدانقلاب هستند و طوری عمل و حرف می‌زنند که انگار ما از جای دیگر آمدیم و فرهنگ مردم کردستان را نمی‌دانیم و مخالف شادی مردم استان هستیم.

وی گفت: پس با این وجود اعلام می‌کنیم که پشت سر این برنامه‌ها افراد کج فهمی هستند که امیدواریم دیدگاه سیاسی نداشته باشند اما بنده روی تفکرات ملی‌گرایی و لیبرالی آنها شکی ندارم چرا که ترویج این حرکت آنها "حرکتی انحرافی و توهین به فرهنگ مردم استان کردستان" است.

برنامه‌های نوروزی امسال تداعی تاریخچه سیاه در اذهان مردم کردستان بود

الله‌مرادی از کردستان به عنوان استان مسجد و مناره‌ها نام برد و افزود: در استان کردستان بیش از 3 هزار مسجد، تکایا و مکان عبادت وجود دارد و به استان مسجد و مناره مشهود است.

وی اظهار کرد: امروز عده‌ای آمده‌اند و در «مسند مدیرکلی» قرار گرفتند و در قالب میراث فرهنگی و مسائل دیگر برنامه‌هایی تولید می‌کنند که به جز بی‌بند و باری و توهین به استان هیچ نتیجه‌ای ندارد و گاهاً حرکت آنها باعث می‌شود جریانی که تاریخچه بسیار سیاهی در ذهن مردم استان دارند بار دیگر زنده کنند و به خانواده‌های شهدا توهین می‌کنند.

دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کردستان گفت: اگر مسئولین سیاسی و امنیتی با این گونه افراد که در جهت ترویج افکار ضدانقلاب و بی‌بند و باری ایستادگی و برخورد نکنند ما مستقیماً وارد عمل می‌شویم.

وی گفت: برنامه‌های  نوروزی در کردستان سبب داغدار کردن دل خانواده‌های شهدا شد و تعدادی از مسئولان که باد بهاری به آنها خورده همانند «کرم زیر خاک» گرم شدند و در ایام نوروز امسال کاری کردند که اگر حتی گروه‌های ضدانقلاب هم حاکم بودند چنین اتفاقاتی در استان کردستان رخ نمی‌داد.

فرهنگ مردم کردستان فقط «رقص و پایکوبی» نیست

دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کردستان خاطر نشان کرد: سوأل اینجاست مگر فرهنگ مردم کردستان فقط رقص و پایکوبی و "هه‌لپرکی" است که باید فقط روی آن کار کنند و چرا همین افراد روی جامعه نخبگان، ادبا و علمای استان همچون «ملاحیدر فهیم» که ترویج ادبا و انسان‌های فرهنگی بودند کار نمی‌کنند و اسم آنها در این میان پیدا نیست.

وی تأکید کرد: مسئولان استان کردستان باید به خانواده‌های شهدا پاسخگو باشند و فرقی نمی‌کند همه افراد سیاسی و امنیتی باید پاسخگو باشند.

الله‌مرادی افزود: به عنوان فردی که در جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مسئولیت دارم رسماً اعلام می‌کنم نه تنها ما این حرکات را در راستای فرهنگ مردم کردستان نمی‌بینیم بلکه «توهین و خیانت به مردم کردستان» می‌دانیم.

وی اظهار کرد: چرا بعضی افراد فقط می‌خواهند رقص و پایکوبی را ترویج دهند؛ تازه مردم استان کردستان از جریانات ضد انقلاب راحت شدند و نفس می‌کشند اما با برگزاری این‌گونه برنامه‌های نوروزی در روستاها می‌خواهند دوباره امنیت کردستان را بهم بزنند و بنده برگزاری این برنامه‌ها را به جز اینکه در راستای بدبین کردن نظام جمهوری اسلامی به مردم کردستان بدانم چیز دیگری نمی‌دانم.

دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کردستان گفت: برخی افراد مرموزانه کارهایی می‌کنند تا مردم کردستان را نسبت به ارزش‌ها لاابالی و لاقید و بی‌بند و بار نشان دهند و در نوروز امسال در روستای "بالک" مریوان که محل طلاب و روحانیون دینی و افراد متدین است تلاش می‌کردند برنامه‌های رقص و پایکوبی انجام دهند که با موضع‌گیری و مشارکت اهالی روستا این مسئله حل شد.

وی با اشاره به برنامه‌های امسال ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کردستان گفت: امسال 120 برنامه عمومی در سطح استان و بیش از یکهزار برنامه مصوب در شهرستان‌های استان شکل می‌گیرد و بیشتر آنها شامل برنامه‌های فرهنگی، اجرایی و نظارتی و فراهم کردن توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کردستان خاطر نشان کرد: یکی از اهدافی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان امسال دنبال می‌کند بیشتر فعالیت‌های فرهنگی که در سطح جامعه به نام «فرهنگ به مردم» معرفی می‌شود، است.

وی گفت: متاسفانه ما شاهد هستیم که گاهاً برخی اقدامات صورت می‌گیرد که هیچ‌گونه سنخیتی با فرهنگ این استان ندارد بلکه در راستای مغایرت با فرهنگ این خطه بوده و امیدواریم امسال با نظارت‌های مستقیم و سازمانی بتوانیم از انحرافاتی که گاهاً توسط برخی افراد و برخی دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی انجام می‌شود گام برداریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614045
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.