معاون بهبود و تولیدات دام سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: دوره آموزش نوغانداری با حضور 50 نفر از کارشناسان و بهره برداران بخش کشاورزی در حال برگزاری است.

به گزارش ایلنا، خالد جعفری با بیان این مطلب افزود: به منظور ایجاد اشتغال و توسعه پرورش کرم ابریشم در استان دوره آموزشی نوغانداری از امروز مورخه 1396/1/23 به مدت دو روز با مدیریت و نظارت معاونت  و همکاری صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان در مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی در حال برگزاری است. 

وی افزود: با اعزام دو نفراز اساتید برجسته مرکز توسعه نوغانداری کشوربرای تعداد حدود 50 نفر از کارشناسان و بهره برداران متقاضی نوغانداری در سطح استان در محل مرکز آموزش کشاورزی استان در حال برگزاری است.

معاون بهبود تولیدات دام سازمان جهاد کشاورزی گفت: بر این اساس در اوایل سال تعداد 3000 اصله نهال توت در بین متقاضیان واجد شرایط برای پرورش کرم ابریشم  بصورت رایگان توزیع شده است.

جعفری یادآور شد:  شهرستان های مریوان، سرو آباد، کامیاران و سنندج نسبت به سایر شهرستان های استان برای این فعالیت مستعد بوده و این فعالیت معمولا بعنوان شغل دوم کشاورزان مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.