احمد فعله گری روز دوشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری ایرنای کردستان افزود: میانگین بهره مندی روستاییان کردستان از گاز طبیعی 77 درصد بوده که میانگین کشوری آن 67 درصد است.
وی اضافه کرد: از مجموع یک هزار و 494 روستای دارای جمعیت بیش از 20 خانوار استان، گازرسانی به یک هزار و 37 روستای استان انجام شده است.
وی با اشاره به برنامه ریزی های این اداره کل برای گازرسانی به روستاهای استان در سال جاری اظهار کرد: هم اکنون عملیات گازرسانی و تجهیز کارگاه 88 روستای استان انجام شده، 23 روستا در حال مناقصه و 100 روستا نیز در حال مطالعه قرار دارد.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: به دلیل کوهستانی بودن و سخت گذربودن این منطقه عملیات گازرسانی به روستاهای استان در مقایسه با سایر استان ها هزینه بیشتری دارد.
فعله گری در خصوص میانگین بهره مندی مناطق شهری کردستان از گاز نیز افزود: میانگین بهره مردم استان 99 درصد بوده و اما این میزان در سطح کشور 95 درصد است.
وی اظهار کرد: این استان در مسیر خط انتقال ششم سراسری گاز از عسلویه تا بازرگان قرار دارد و این موضوع می تواند نقش مهمی در توسعه صنایع این استان داشته باشد.
به گفته وی عملیات اجرایی این خط در قابل سه فاز در حال انجام بوده و که عملیات 2 فاز آن از عسلویه تا اهواز و اهواز تا دهگلان انجام شده است.
فعله گری گفت: با توجه به مرزی بودن کردستان با کشور عراق، زمینه صادرات گاز از این استان به اقلیم کردستان و استان های اربیل، دهوک و سلیمانیه نیز وجود دارد.
وی گفت: از ابتدای گازرسانی به استان کردستان تاکنون، هشت هزار و 998 کیلومتر شبکه گذاری شهری و روستایی انجام گرفته که از این میزان سه هزار و 215 کیلومتر در بخش شهری و پنج هزار و 783 کیلومتر در بخش روستایی به اجرا در آمده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان افزود: هم اکنون 52 جایگاه CNG، یک هزار و 780 مورد گازرسانی به صنایع و مصارف عمده، 25 هزار و 460 مورد مصارف عمومی و 12 شهرک صنعتی در سطح استان کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کردستان نیز در این دیدار گفت: خبرنگاران این مرکز در تلاش هستند که رویدادهای مختلف بویژه در زمینه توسعه زیرساخت های استان را در این خبرگزاری بازتاب دهند.
مسعود احمدی افزود: در خبرگزاری ایرنا رویدادهای محلی، منطقه ای و بین المللی در حوزه های مختلف در سه بخش خبر، عکس و فیلم منتشر می شود.
وی اظهار کرد: رسانه ها می تواند با بازتاب سریع و درست رویدادها و شناسایی نقاط ضعف و قوت، نقش مهمی در توسعه استان داشته باشند.
در این دیدار که هوشنگ اولازاده مسئول روابط عمومی شرکت گاز کردستان نیز حضور داشت، حاضران از بخش های مختلف خبرگزاری ایرنا کردستان از جمله اتاق تحریریه، اتاق کنفرانس و سایت اداری بازدید کردند و با نحوه نگارش و انتشار خبر در این خبرگزاری آشنا شدند.
شرکت گاز استان کردستان با هشت هزار و 700 کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی به حدود 460 هزار مشترک خانگی، تجاری و صنعتی خدمات ارائه می دهد.
سالانه 2 میلیارد و 700 میلیون متر مکعب گاز در بخش های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی در کردستان مصرف می شود.
3020/ 6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.