رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: شرایط مرتع در استان کردستان در مقایسه با تعدادی از استان های دیگر بهتر است این ظرفیت می تواند در راستای افزایش اشتغال اما با توجیه اقتصادی تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایلنا، کریم ذوالفقاری افزود: اولین ارزش توسعه باغات دیم توجیه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:شرایط مرتع در استان کردستان در مقایسه با تعدادی از استان های دیگر بهتر است این ظرفیت می تواند در راستای افزایش اشتغال اما با توجیه اقتصادی تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: درجه بندی مراتع به چهار سطح،  منجر به تسهیل در انجام روند واگذاری ها می شود و انگیزه ی حضور و مشارکت مردم را تضمین می نماید.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان ها باید با جدیّت کامل در رسیدگی به پرونده ها اقدام نمایند و برای تحقق اهداف مشخص شده یعنی افزایش باغات دیم در استان اهتمام بیشتری ورزند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در راستای طرح توسعه باغات دیم اظهار داشت: موانع واگذاری اراضی به مردم را باید برداشته و افراد تحصیل کرده بخش کشاورزی را برای مشارکت در این طرح تشویق و ترغیب نماییم.

ذوالفقاری یاد آور شد: یکی از اهداف ما مشارکت دادن بسیج سازندگی در طرح توسعه باغات دیم است که این همکاری می تواند در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال،  به عنوان یک فرصت ویژه برای اشتغال بسیجیان مفید واقع شود.

وی با اشاره به کاهش دغدغه کشاورزان کردستانی برای تهیه ی نهال مناسب افزود:نهال های مناسب و گواهی شده با استفاده از گونه هایی که توجیه اقتصادی مناسبی دارد باید در اسرع وقت در اختیار باغداران قرار گیرد و نگرانی در این مورد نداشته باشند و با اطمینان خاطر نسبت به کاشت نهال به موقع اقدام نمایند.

ذوالفقاری اظهار کرد: تا پایان سال ۹۶ باید ۶۰۰۰هزار هکتار از اراضی ملی جهت توسعه باغات دیم عقد قرارداد و اجرائی شود.

وی اهمیت آموزش در طرح توسعه باغات دیم را در اولویت قرار داد و عنوان کرد: فراموش نکنیم که لازمه موفقیت در اجرای هر طرحی آموزش است که می تواند تضمینی برای موفقیت باغداران باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود:مدیران منابع طبیعی با هماهنگی و تامل بیشتر با مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان ها را نسبت به تعیین تکلیف پرونده های واگذاری اراضی برای پیشبرد طرح توسعه ی باغات دیم اقدام نمایند.

وی گفت:طرح مشارکتی جنگل می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد، استفاده از گونه هایی مانند انگور و...به جای گونه های جنگلی اقدامی ارزشی برای افزایش درآمد برای مرتع در آن باشد.

ذوالفقاری در پایان تاکید کرد: تسهیل در پروسه های اداری انگیزه ی مشارکت مردم را افزایش می دهد.

طرح توسعه باغات دیم از سال 88 در قالب اعتبارات ملی در کردستان شروع و در 6 شهرستان؛ سنندج، سقز، بانه، کامیاران، سروآباد و مریوان تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.