به گزارش خبرنگار ایرنا رمضان بهزادی شامگاه یکشنبه در آیین تجلیل از هنرمندان شاخص هنر انقلاب استان در پردیس سینمایی بهمن سنندج افزود: انسان برای بیان خواسته ها و احساسات خود زبان ها و شیوه های مختلفی را در اختیار دارد که از میان آن ها زبان هنر زیباترین و بهترین روش بیان احساسات است.
وی قرار گرفتن هنر در خدمت سلاطین زور و ستم را باعث زوال و نابودی هنر دانست و گفت: هنر واقعی هنری است که در خدمت تعالی بشر و در راه دستورات خداوند متعال قرار گیرد، در غیر این صورت راه به جایی نخواهد برد.
جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در امور بسیج در خصوص جایگاه هنر در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: هنر در نظام جمهوری اسلامی جایگاهی بسیار رفیع دارد که اختصاص هفته هنر انقلاب نشان از جایگاه آن در نظام است.
به گفته وی خواسته نظام اسلامی از هنر و هنرمندان تلاش در جهت تربیت نیروهایی در طراز جامعه اسلامی است.
سرهنگ بهزادی افزود: همچنانکه جمهوری اسلامی در راستای تکامل انسانی انسان ها تلاش می کند، هنرمندان انقلاب اسلامی نیز باید در این زمینه تلاش کرده و در حفظ جایگاه نظام اسلامی در بین آزادی خواهان جهان تلاش کنند.
وی بیان کرد: تربیت نیروهایی در طراز انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی توسط هنرمندان با استفاده از ابزار هنر مهمترین وظیفه و رسالت هنرمندان انقلاب اسلامی است.
جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در امور بسیج با اشاره به تلاش دشمنان در جهت تضعیف بنیه های نظام اسلامی گفت: امروز دشمنان ولایتمداری مردم را هدف قرار داده اند تا از این طریق در صف انقلاب رخنه کنند و در این راستا وظیفه هنرمندان تقویت روحیه ولایتمداری مردم ولایت مدار و نسل های جوان است.
وی تقویت روحیه انقلابی گری مردم انقلابی ایران را از دیگر وظایف هنرمندان دانست و با اشاره به توطئه های مختلف دشمنان در طول 38 سال انقلاب گفت: بدون شک آنچه که زمینه قدرت و استقلال این نظام است روحیه انقلابی گری ملت است که باید همواره این روحیه تقویت شود.
رئیس حوزه هنری کردستان نیز در این آیین با اشاره به توان و پتانسیل بالای هنری هنرمندان کردستان به عنوان استان فرهنگ و هنر گفت: هنرمندان متعهد به عنوان افسران جنگ نرم با استفاده از ظرفیت ها و استعدادهایی که در استان وجود دارد در زمینه های مختلف هنری در خصوص گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید بیش از بیش تلاش کنند.
امین مرادی انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن را از شاحصه های هنرمند متعهد و ارزشی عنوان کرد و افزود: در سی و هشت سال گذشته در همه هنرها به لحاظ فرم و تکنیک رشد کرده ایم اما در زمینه آنچه که باید معرف هنر انقلاب اسلامی در دنیا باشد مقداری ضعیف عمل شده که لازم است با بررسی دقیق آن در راستای رسیدن به جایگاه واقعی هنر انقلاب اسلامی در جهان تلاش کنیم.
در ادامه این آیین که به مناسبت هفته هنر انقلاب برگزار شد 12 هنرمند شاخص حوزه هنر انقلاب اسلامی استان مورد تجلیل قرار گرفتند.
پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی ، روز بیستم فروردین سال 1372 سالروز شهادت این شهید والا مقام به پیشنهاد حوزه هنری و با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روز هنر انقلاب و 19 تا 25 فروردین به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شد.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.