به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، امیر سرتیپ ابوالفضل برزگری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان با گرامیداشت یاد و خاطره 3 هزار و 354 شهید ارتش لشگر 28 پیاده کردستان و گروه 33 توپخانه مستقر در پادگان سنندج و یکهزار پیشمرگ کرد مسلمان اظهار داشت: 21 فروردین ماه سال 58 روزی بود که یکی از پهلوانان این مرز و بوم با خنجری از پشت به خاک افتاد، افسری که سال‌ها در مناطق شمالغرب، غرب و جنوب کشور در برابر دشمنان متجاوز قامت برافراشت و این فرد کسی نیست جز "شهید سپهبد علی صیاد شیرازی" که 21 فروردین ماه به نام این امیر سرافراز ثبت و ضبط شده است.

وی گفت: سپهبد علی صیاد شیرازی نشان داد که می‌توان در عین نظامی بودن دارای لطیف‌ترین روحیات هم بود و این شهید وارسته به مدت 17 سال با عالم وارسته آیت‌الله بهاءلدینی در شیراز مراوده داشتند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان تصریح کرد: فردا به مناسبت هجدهمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی مراسمی با حضور یکی از همرزمانش به نام «امیر سید حسام هاشمی» در حسینیه لشگر 28 پیاده کردستان برگزار خواهد شد.

29 فروردین ماه روز نمایش «اقتدار نیروی زمینی قهرمان» است

وی از 29 فروردین ماه با نام روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان نام برد و گفت: 29 فروردین نمایشی از تدبیر و دوراندیشی و ژرف‌نگری یک مرد الهی است، ارتشیان با تجهیزات نظامی جلوی چشمان با اقتدار ملت اسلامی به رژه می‌پردازند و این اتصال پیام امام راحل(ره) در سال 58 است.

امیر برزگری افزود: سال‌هاست که این مراسم سان و رژه نیروهای مسلح و ارتش در سراسر استان‌ها و شهرستان‌های کشور در منظر فرماندهان و متولیان امر و ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی صورت می‌گیرد و مصداق همین فرمایش امیرالمومنین(ع) است که می‌فرمایند "نیروهای مسلح به فرمان خدا دژهای استوار این ملت هستند."

ارتش جمهوری اسلامی همیشه همراه مردم است

وی اظهار کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح محبوب دل مردم، همراه مردم و برای مردم هستند، اگر چه قدرت‌های استکباری و مزدورانشان نمی‌توانند چشم طمع و خیانتی به ملت ایران داشته باشند به خاطر وجود همین نیروهای مقتدر ارتش و نیروهای مسلح است و در رتبه‌بندی که کشورهای آمریکا و قدرت‌های استکباری در سال 2016 از نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران داشتند ارتش کشورمان را در رتبه بیست و سوم قلمداد کردند و این نشان از اقتدار نیروهای مسلح کشور ایران است.

خط 40 کیلومتری مرز خط قرمز ارتش است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان گفت: ما همواره در حوزه‌های نبرد ناهمطراز و جنگ سطحی و لایه به لایه رزمایش و عملیات‌های خود را بر اساس نوع تهدیدات دشمن طرح‌ریزی کرده‌ایم و خط 40 کیلومتری مرز هم به عنوان خط قرمز ارتش قلمداد می‌شود و اگر نیروهای تکفیری داعش قصد تجاوز به کشورمان را داشته باشند آمادگی کامل داریم با آنها مقابله کنیم.

وی گفت: در حوزه جنگ افزارها و راکد اندازها و در حوزه بالگرد و تانک‌ها هم تجهیزات ما متناسب با تهدیدات روز دشمنان است و حتی در گروه 33 توپخانه سنندج افسران ما از همین سلاح‌ها بهره‌وری کردند و این مهمات را به عنوانی اسمارت یا هوشمند ساتزی کرده و در اسرع وقت پای کار می‌آورند.

همگرایی گروه‌های ضدانقلاب با ایده‌های تکفیری از تهدیدات نوپدید دشمن است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز توان مقابله با هر نوع تهدیدی را دارد اما رسانه‌ها باید تهدیداتی که امروز تحت عنوان تهدیدات نوپدید وجود دارند را به مردم اطلاع دهند.

وی گفت: یکی از تهدیدات نوپدیدی که امروز وجود دارد همگرایی گروه‌های ضدانقلاب و منزوی و همسو کردن آنها با ایده‌های تکفیری است و دشمن به دنبال این است که کوچک‌ترین منفذ را سوراخ و بولد کند.

برگزاری مراسم سان و رژه نیروی ارتش در 29 فروردین ماه جاری

امیر برزگری با اشاره به برنامه‌های هفته ارتش در کردستان افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت سپهبد علی صیاد شیرازی در پادگان سنندج در 21 فروردین ماه، مراسم اهدی خون توسط کارکنان و فرماندهان لشکر 28 پیاده کردستان، اعزام تعدادی از افسران به مدارس شاهد استان، دیدار با امام جمعه سنندج و امامان جمعه در سایر شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های قرارگاه کردستان است.

وی اظهار کرد: برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در سنندج، شرکت در نماز وحدت‌بخش جمعه استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کردستان، برگزاری مسابقات مرزی در یگان‌ها، ارائه خدمات درمانی توسط بیمارستان لشگر 28 پیاده کردستان و شرکت در مراسم عطر افشانی مزار شهدا در بهشت محمدی سنندج از دیگر برنامه‌های این هفته در سطح استان است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان با اشاره به به برگزاری مراسم سان و رژه نیروی ارتش در شهرستان‌های سنندج، سقز و مریوان در 29 فروردین ماه جاری و روز ارتش گفت: این مراسم ساعت 8‌ونیم صبح در چهار راه حاجی‌آباد سنندج برگزار می‌شود و از تعدادی از سلاح و ادوات نظامی که اسمارت و متحرک شدند نیز رونمایی و به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610135
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.