هادی الله ویسی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش آموزان طرح کاشف شهرستان و دانش آموزان دختر دبیرستان شهیده مریم فرهانیان تولیدات دست ساز خود را در 12 غرفه برای فروش به این بازار آورده بودند.
وی اظهار کرد: تولیدات این دانش آموزان شامل انواع وسایل تزئینی، تاج و گل های کریستالی، کیف و وسایل مدرسه است که در کلاس کار و فناوری و کلاس کاشف ساخته بودند.
الله ویسی اضافه کرد: در راستای حمایت از تولیدات داخلی در این جمعه بازار علاوه بر تولیدات دانش آموزان بسیاری از مواد خوراکی، بهداشتی و پوشاک از تولید استان برای فروش عرضه شده بود.
به گفته او طرح کاشف به دنبال ایجاد مدل بومی برای ارزیابی ویژگی ها و شایستگی های فردی و افزایش مهارت های کسب و کار در دانش آموزان است.
وی اجرای طرح ملی کاشف را گامی مهم جهت هدایت جوانان به سوی اشتغال دانست و گفت: در راستای شناسایی و کشف استعدادهای کار آفرینی با توجه به ابلاغ سیاست های اشتغال و اقتصاد مقاومتی، طرح کاشف در شهرستان اجرا می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه ضرورت دارد مشکل اشتغال زایی از دوش دولت برداشته شود افزود: اجرای این طرح می تواند کمک شایانی به ایجاد فرصت‌های کارآفرینی در جوانان و نوجوانان باشد.
وی ظرفیت عظیم دانش‌آموزان را پشتوانه کارآفرینان آینده دانست اظهار کرد: دانش آموزان کارآفرین گردانندگان چرخ‌های صنعت و تولید کشور در آینده نزدیک هستند.
الله ویسی با دعوت از دیگر مدارس شهرستان برای شرکت در این جمعه بازار در ماه های آینده، اضافه کرد: تولید کنندگان و دانش آموزان دیگر مدارس برای رزرو غرفه در جمعه بازارهای آینده به خانم زعفران مرادی دبیر شاغل در دبیرستان شاهد مریم فرهانیان مراجعه کنند.
به گفته او جمعه بازار بعدی هشت اردیبهشت برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، این طرح با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران از آذر ماه سال ١٣٩٠ آغاز به کار نمود که در سطح ملی، استعداد های کار آفرینی نوجوانان و جوانان را شناسایی و ضمن ارائه بازخورد مناسب به هر فرد منجر به ارتقای توانایی های فردی می شود.
همچنین به نظام آموزشی کشور در سطح ملی برلی طراحی و پیاده سازی برنامه های مناسب به منظور ارتقای این استعداد ها کمک خواهد کرد.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/6108
**خبرنگار: ژاله گرگانی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.