به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ستاد مشترک انتخاباتى اقوام ایرانى با صدور بیانیه‌ای؛ کثرت تخلفات شوراها، افزایش بدهى‌هاى نامتعارف برخى شهردارى‌ها و دهیارى‌هاى کشور ریشه در سومدیریت عوامل شهردارى‌ها، دهیارى‌ها و ناکارآمدى شوراها و در نهایت ضعف مدیریت وزارت کشور دارد.

متن این بیانیه به‌شرح ذیل است:

سالم‌سازى فضاى خدمت در شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هدف‌ماست

کثرت تخلفات شوراها، افزایش بدهى‌هاى نامتعارف برخى شهردارى‌ها و دهیارى‌هاى کشور ریشه در سومدیریت عوامل شهردارى‌ها، دهیارى‌ها و ناکارآمدى شوراها و در نهایت ضعف مدیریت وزارت کشور دارد.

ایجاد تعهدات ناموجه، اجراى پروژه‌هاى غیرفنى، برگزارى مناقصات و مزایده‌هاى خلاف مقررات، عدم رعایت صرفه و صلاح عمومى، نقض قوانین شهرسازى، تغییر کاربری‌هاى غیرقانونى استخدام‌هاى بى‌رویه و... از جمله معضلات دامنگیر شهردارى‌ها هستند.

وقتى شهردارى یک شهر یا بخش و یا دهیارى روستایى با انباشت بدهى سررسید شده چند ساله به اشخاص حقیقى و حقوقى دست بگریبان است و قادر به تأمین و پرداخت حقوق پرسنل و حتا حق بیمه آنان نیست چگونه مى‌تواند در آینده مصدر خدمت مفید به مردم باشد.

افراد بسیارى بدون داشتن برنامه راهبردى جهت برون رفت شهردارى‌ها و دهیارى‌هاى مقروض و یا در معرض ورشکستگى براى عضویت در شورا صف بسته و سروگردن مى‌شکنند و با سردادن شعارهاى رنگارنگ با شعور و سرنوشت مردم بازى مى‌کنند غافل از اینکه با شهردارى و دهیارى‌هاى ورشکسته عملاً ارائه خدمات و توسعه ممکن نیست.

در شهرهایى که شهردارى و یا دهیارى‌ها با بحران مالى و مدیریتى مواجه هستند دواطلبان عضویت در شوراها اگر براى کاهش بدهى‌ها و استرداد حقوق غارت شده شهروندان و روستانشینان برنامه مدون و راهکار نظارتى و حقوقى نداشته و براى تداوم خدمات درصدد ایجاد درآمد پایدارنباشند ثبت‌نام و حضورشان در انتخابات و حتی عضویتشان در شورا بى‌معناست.

شورا جاى حسابرسى و حسابکشى از شهرداران و دهیاران قبلى و فعلى و هنر در نظارت درست و صرفه‌جویى بوده نه امضا بر مصوباتى که نتیجه‌اش افزایش بى‌رویه عوارض و هزینه‌هاى خدمات به شهروندان است.

دامن زدن به گرانى مسکن، کسب و کار و زدن چوب حراج به سرمایه‌هاى شهردارى‌ها براى جبران اموال غارت شده شهروندان خدمتى نیست، که بابتش منتى هم داشته باشند؛ دارائی‌هاى شهردارى‌ها و دهیارى‌ها متعلق به نسل‌هاى آینده است.

دواطلبانى محترمى که این دوره خود را نامزد عضویت در شوراهاى شهر و روستا در سراسر کشور کرده‌اند براى اعاده حقوق شهروندان محاکمه شهرداران، دهیاران، کارکنان خاطى و اعضاى متخلف شوراهاى ادوار گذشته که مسبب بروز خسارت به اموال عمومى شده‌اند راهبردهایى اجرایى در چهارچوب اختیارات شوراها داشته و تمایل به برخوردارى از حمایت فراجناحى ستاد مشترک انتخابات اقوام ایرانى دارند رزومه و برنامه خود را به آدرس mmbijar@yahoo.com ارسال کنند.

بدیهى است، کلیه مدارک و مطالب محرمانه تلقى خو اهد شد. در صورت تایید برنامه‌هاى داوطلبان محترم در چهارچوب راهبرد { سالم‌سازى فضاى خدمت در شورا، شهردارى و دهیارى} که مطالبه فراگیراقشار مختلف است  مورد حمایت قرار خواهند گرفت، عادلانه نمى‌دانیم افرادى که منشاء و مروج سوء استفاده بوده و یا کسانى که با شعار خدمت رأى مردم را کسب و در کسوت شورا، رانت خوارى نموده یا با سهل‌انگارى زمینه ساز رانت‌خوارى و تخلف دیگران شده‌اند در بوته فراموشى قرار گیرند.

{{با مشارکت فعال در انتخابات و مطالبه حقوق شهروندى خود توسعه پایدار در شهرها و روستاهایمان رقم بزنیم}}

ستاد مشترک انتخاباتى اقوام ایرانى
٩٦/١/١٩

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 609114
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.