مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان شیوه تعاونی را مناسب ترین راهکار برای ایجاد اشتغال در مناطق درحال توسعه یا کمتر توسعه یافته از طریق انباشت سرمایه های اندک ارزیابی کرد و افزود: در کار به شیوه تعاونی، قدرت ریسک پذیری افزایش پیدا کرده و دست یابی به نتایج دلخواه و مطلوب میسر می گردد.

به گزارش ایلنا، احمد رشیدی ساخت 35 هزار واحد مسکونی استان در قالب تعاونی و خانه دار شدن عده زیادی از اقشار آسیب پذیر و ضعیف جامعه از طریق این تعاونی ها را گواهی براین ادعا دانست.

رشیدی سپس با اشاره به لزوم توانمندسازی مردم گفت: در صورت محقق شدن این امر، مردم بطور مستقیم در فرآیند اشتغالزایی مشارکت فعال می نمایند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری های کلان در حوزه مربوط به صنعت ضروری است اما نمی تواند جوابگوی جمعیت زیاد جویای کار در جامعه باشد خاطرنشان کرد: می توان به شیوه تعاون و با هزینه کم، در سطح بالا به اشتغالزایی پرداخت.

رشیدی شیوه تعاونی را مناسب ترین راهکار برای ایجاد اشتغال در مناطق درحال توسعه یا کمتر توسعه یافته از طریق انباشت سرمایه های اندک ارزیابی کرد و افزود: در کار به شیوه تعاونی، قدرت ریسک پذیری افزایش پیدا کرده و دست یابی به نتایج دلخواه و مطلوب میسر می گردد.

وی ساخت 35 هزار واحد مسکونی استان در قالب تعاونی و خانه دار شدن عده زیادی از اقشار آسیب پذیر و ضعیف جامعه از طریق این تعاونی ها را گواهی براین ادعا دانست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین به تشکیل تعاونی های توسعه و عمران شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: از طریق این تعاونی ها می توان بسیاری از طرحها و پروژه های بزرگ که می توانند به توسعه روزافزون شهرستان کمک نمایند اجرا و به بهر برداری رساند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه دولت در قبال تعاونی ها وظیفه هدایتگرانه و مشاوره ای دارد افزود: به هیچ عنوان در امور تعاونی ها دخالت نمی کنیم ولی نظارت بر آنها را به منظور شفاف سازی امور مالی و همچنین رعایت قوانین و مقررات درون تعاونی ها با هدف صیانت از حقوق اعضای آنها را دلسوزانه و متعهدانه پیگیری می کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، توجیه مردم برای انجام کار به شیوه تعاونی را ضروری دانست و افزود: می توان با فراهم کردن زمینه بازدید مردم از تعاونی های موفق، زمینه ایجاد و توسعه تعاونی های کارآمد و بهره ور را فراهم ساخت.

رشیدی بر رعایت کامل تشریفات قانونی در تشکیل تعاونی ها تاکید کرد و گفت: کار در حوزه تعاون علاوه بر مقید بودن به قوانین و چارچوب های قانونی، نیازمند تعامل و احساس مسئولیت بیشتری است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.