آزاد فتاحی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت هلال احمر بانه هر ساله در ایام تعطیلات نوروزی اقداماتی را در راستای خدمات رسانی به مسافرین نوروزی انجام می دهد.
وی بابیان اینکه در محور بانه - سقز یک نفر راننده و یک نفر نجاتگر با یک دستگاه خودرو آمبولانس و ست هیدرولیک به صورت شبانه روزی فعال بود اظهار کرد: 84 نفر امدادگر و 21 نفر راننده در طرح امدادیار نوروزی شرکت کردند و یک دستگاه خودرو نجات مجهز به تجهیزات امداد جاده ای در پایگاه گردنه خان در حال آماده باش بوده است.
وی اضافه کرد: در زمان اجرای این طرح اکیپ پشتیبانی در محل جمعیت هلال احمر به صورت آماده باش حضور داشته است.
فتاحی با اشاره بهاینکه در زمان اجرای طرح امدادیار نوروزی به 12 مورد تصادف امداد رسانی شده است، اظهار کرد: به 80 نفر خدمات امداد سرپایی ارائه شده و 10 نفر مصدوم نیز به مراکز درمانی شهر بانه انتقال داده شدند.
به گفته وی، در اجرای طرح امدادیار نوروزی هر روز یک پزشکیار داوطلب در پایگاه امدادی حضور داشته و خدماتی از جمله تست قند، فشار خون و سایر خدمات درمانی را به مسافرین ارائه داده است.
وی افزود: 90 نفر از مسافرین در راه مانده نیز بصورت اضطراری در پایگاه امداد ونجات جاده ای گردنه خان اسکان داده شدند.
رئیس جمعیت هلال احمر بانه اظهار کرد: با هماهنگی و تعامل بین بخشی با ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان 90 دستگاه چادر، پتو و امکانات مورد نیاز به صورت موقت در اختیار مسافرین در باشگاه گلشهر قرار گرفت و 2 هزار و 400 نفر در این چادر های اسکان داده شدند.
وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی 12 هزار و 700 بروشور و 10 هزار نقشه راهنمای شهرستان بانه در بین مسافرین نوروزی توزیع شده است.
وی همچنین به بازیدهای مسئولین کشوری، استانی و شهرستان از پایگاه های امداد و نجات شهرستان بانه اشاره کرد و گفت: در زمان اجرای طرح امداد و نجات نوروزی به طور متناوب دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران، رئیس سازمان جمعیت جوانان هلال احمر کشور، نماینده مردم شهرهای سقز و بانه، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، بازرسان کشوری و استانی و فرماندار شهرستان بانه از پایگاه امداد و نجات هلال احمر بانه بازید و از عملکرد این پایگاه ابراز رضایت کردند.
وی افزود: بازدید از پایگاه های امداد و نجات بانه نشان از اهمیت شهرستان بانه به لحاظ کشوری و استانی است.
به گفته فتاحی همچنین در فضای دوستدار کودک به 453 کودک خدمات ارائه و 110 بسته غذایی توزیع شد.
این مسئول گفت: در راستای اجرای اقدامات بشر دوستانه در ایام تعطیلات نوروزی به منظور ارائه خدمات به اقشار آسیب پذیر و خانواده های بی سرپرست برنامه های انجام شده که طرح فرشتگان رحمت و طرح نیابت در قالب کمک های مردمی از جمله این اقدامات بود.
وی به اقدامات انجام شده جمعیت هلال احمر بانه اشاره کرد و افزود: شرکت 13 نفر از نجاتگران در دوره باز آموزی طرح امداد نوروزی به میزبانی سقز، برگزاری جلسه توجیهی برای عوامل اجرایی و نجاتگران و امدادگران، برگزاری آیین افتتاحیه طرح های امداد، نجات، ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، تهیه تجهیزات مورد نیاز پایگاه بر اساس دستورالعمل طرح امداد و نجات نوروزی و تهیه اقلام دارویی از محل اعتبارات جمعیت هلال احمر از جمله اقدامات انجام شده در تعطیلات نوروزی بود.
شهرستان بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**گاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
IRNSANDAJ@
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.