به گزارش ایرنا، دولت تدبیر و امید با آگاهی به اوضاع کنونی کشور و جهان و مهم تر از هرچیز از جنس مردم بودن این دولت توانست به درستی اولویت های مردم را تشخیص دهند.
با توجه به اینکه حوزه بهداشت و درمان در هر کشوری یکی از ملاک های توسعه یافتگی آن کشور محسوب می شود دولت با آگاهی از این مسئله در راستای حرکت به سوی توسعه یافتگی در این حوزه اقدام به اجرای طرح تحول نظام سلامت کرده است.
طرح تحول نظام سلامت که در بخش های مختلف توانسته تاثیرات بسزایی داشته باشد با روی کار آمدن دولت یازدهم در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پا گرفت و اجرای آن از اردیبهشت سال 93 در سراسر کشور کلید خورد.
کاهش هزینه های درمان خانوارها، زیرپوشش بردن داروها، کاهش ویزیت، راه اندازی بخش های مختلف در مراکز درمانی، توجه جدی به نوسازی و بهسازی فضاها، امکانات و تجهیزات حوزه سلامت، اجرای پروژه های متعدد زیرساختی حوزه بهداشت و درمان و افزایش تعداد پرسنل و کادر پزشکی و درمانی در مراکز از جمله دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در کشور است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کامیاران در خصوص اجرای طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان گفت: برای اجرای این طرح تاکنون در کامیاران 100 میلیارد ریال در بخش های مختلف هزینه شده است.
کیوان فرهمندی افزود: این طرح از مهمترین برنامه های اجتماعی اجرایی دولت یازدهم در عرصه سیاست داخلی بود که به تدریج اجرا و مورد استقبال مردم قرار گرفت.
وی به کمبودهای بسیار زیاد حوزه بهداشت و درمان تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کامیاران اشاره و اظهار کرد: مهم ترین دست آورد اجرای این طرح که به همت دولت یازدهم صورت گرفت کاهش هزینه پرداختی از جیب مردم بود.
فرهمندی اضافه کرد: تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت بیماران مجبور به پرداخت 40 تا 50 درصد هزینه های درمانی بودند اما اکنون و با اجرای طرح این پرداخت ها به پنج درصد رسیده است.
وی بزرگترین مشکل بیمارستان سینای کامیاران را تا قبل از اجرای این طرح کمبود نیروی پزشک دانست و گفت: با اجرای برنامه پزشکان مقیم و ماندگار و افزایش دستمزده پزشکان حاضر در بیمارستان ها اکنون بیمارستان کامیاران با 19 پزشک عمومی و تخصصی در حال ارائه خدمت به همشهریان است.
رئیس شبکه بهداشت کامیاران با اشاره به وضعیت فیزیکی مراکز درمانی شهرستان و تهیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان با رقمی بیش از 70 میلیارد ریال بعد از اجرای این طرح افزود: شهرستان کامیاران با استفاده از ظرفیت این طرح اقدام به ایجاد هتلینگ و بهسازی، نوسازی و تجهیز بیمارستان سینا، مراکز درمانی شهری و روستایی کرده است.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفت در داخل بیمارستان سینا اظهار کرد: احداث کلینیک ویژه در 2 طبقه، اتاق عمل جدید، بلوک زایمان جدید، بخش های ای سی یو، دیالیز، سی تی اسکن، پاتولوژی، سرد خانه، دستگاه اکوکادیوگرافی و تجهیز و عوض کردن بسیاری از وسایل آزمایشگاه بیمارستان از دیگر اقدامات در راستای اجرای شدن این طرح در شهرستان کامیاران است.
فرهمندی با اشاره به اینکه تا قبل از اجرای این طرح در شهرستان کامیاران 2 مرکز فوریت 115 وجود داشت است اضافه کرد: با اجرای این طرح 3 پایگاه دیگر مجهز به تمام امکانات پیشرفت در تعریف استاندارهای این مراکز احداث شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کامیاران یکی دیگر از دست آوردهای مهم این طرح را بالا رفتن بسیار زیاد کیفیت درمان دانست و گفت: اجرای قانون های مختلف در این زمینه برای پزشکان تحولی بسیار عظیم در بالا رفتن کیفیت درمان ایجاد کرده است.
به گفته او هدف طرح تحول نظام سلامت با تعریف و اجرای برنامه های مانند آموزش در زمینه های مختلف انواع بیماری ها، طرح داوطلبین سلامت، طرح بهداشت یار، طرح خود مراقبتی و مراقبت مردان برای اولین بار در حوزه بهداشت کشور حرکت دادن افکار جامعه به سوی پشیگیری نه درمان بوده است.
وی با اشاره به اینکه سلامت جامعه مقولی پویا و فعال است افزود: وزارت خانه بهداشت و درمان در خوشبینانه ترین حالت می تواند 60 درصد از این مسئولیت را انجام دهد و برای تحقق 40 درصد باقی مانده آن نیاز به همراهی تمامی نهادها ارگان ها و افراد جامعه است.
فرهمندی در خصوص خیرین سلامت اظهار کرد: استفاده از این ظرفیت در بخش سلامت می تواند جهشی بزرگ در حوزه بهداشت و امکانات رفاهی و درمانی کشور ایجاد کند.
طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
اجرای موفق این طرح از دستاوردهای مهم و ارزشمند در حوزه درمان است که رضایت مردم را به همراه داشته و سطح خدمت رسانی در بخش سلامت را به ویژه در مراکز دولتی به نحو چشمگیری ارتقا داده است.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/ 3020
**خبرنگار: ژاله گرگانی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.