علی اکبر ورمقانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان سقز برای ایجاد اشتغال، ظرفیت های مهمی در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و نیروی انسانی دارد.
وی، اضافه کرد: برنامه ریزی هایی برای راه اندازی کارخانه ذوب آهن صاحب و برداشت از معدن 'کرویان' و 'قلقه' انجام شده و ساخت کارخانه سیگار هم در مراحل نهایی است که در صورت بهره برداری از این دو کارخانه 500 شغل ثابت و افزون بر 100 شغل غیر ثابت در شهرستان ایجاد خواهد شد.
او اظهار داشت: در بخش کشاورزی هم برنامه ریزی برای در اختیار قرار دادن تسهیلات ارزان قیمت از طریق صندوق توسعه ملی در دستور کار است و موضوع تخصیص آب توسط استاندار، نماینده مردم در مجلس و اداره های متولی در دست پیگری است که در صورت نهایی شدن، صدها هکتار زمین مرغوب در بالا دست سدهای شهید کاظمی و پایین دست شهید صالحیان (چراغ ویس) تحت آبیاری قرار خواهد گرفت و تولید کشاورزی هم رونق بیشتری می گیرد.
نماینده عالی دولت در شهرستان سقز با اشاره به ظرفیت های مهم کشاورزی در زمینه اقتصاد کشاورزی و افزایش درآمد مردم و تولید، بیان کرد: توجه به کشت های گلخانه ای، تقویت زنبورداری و کشت مکانیزه محصولات هم در شهرستان دنبال خواهد شد.
ورمقانی عنوان کرد: لیست واحدهای تولیدی راکد، زیان ده و نیازمند تسهیلات بانکی هم استخراج شده است و چندین جلسه در استان و شهرستان برای خروج از رکود این واحدها در سال گذشته برگزار شد و تسهیلاتی به آنان پرداخت می شود.
فرماندار سقز ادامه داد: یکی دیگر از سیاست های کلی برای اشتغال در شهرستان، گسترش سرمایه گذاری بخش غیر دولتی است که باید ده ها طرح بزرگ دیگر تعریف کرد که به امید خدا این موضوع به جد پیگیری می شود و در دست برنامه ریزی است.
علی اکبر ورمقانی با اشاره به اهمیت بازگشایی بازارچه سیف سقز در راستای اشتغالزایی و صادرات محصولات، بیان کرد: موضوع بازگشایی این بازارچه همواره در دستور کار مسئولان و نماینده مردم در مجلس بوده و در صورتی که این بازارچه، بازگشایی نشود در محل فعلی یا در مکانی دیگر در مرز 35 کیلومتری سقز، معبری کولبری ایجاد می شود.
فرماندار سقز پیرموان ظرفیت گردشگری سقز هم اظهار داشت: این شهرستان با داشتن 350 اثر طبیعی و معنوی از جمله طبیعت بکر محور سقز - مریوان، جاذبه های تاریخی و باستانی مثل تپه باستانی زیویه، روستای زیارتی مولان آباد می تواند بستر خوبی برای رونق و افزایش اشتغال در شهرستان باشد.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی در شهرستان سقز عنوان کرد: در راستای انعقاد تفاهم نامه های ملی مراکز دانشگاهی با اداره آموزش فنی و حرفه ای، برنامه ریزی برای حرفه آموزی فارغ التحصیلان در ستاد ساماندهی جوانان مصوب شده تا این قشر ارزشمند بعد از فراغت از تحصیل، بهتر بتوانند در بازار، کار پیدا کنند.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/1904
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.