سید محسن علوی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 16 هزار و 362 نفر در هتل ها، پنج هزار و 218 نفر در مهمانپذیرها، 410 نفر در هتل آپارتمان ها، 31 هزار و 254 نفر در خانه مسافرها، 119 هزار و 119 نفر در کمپ های موقت، 74 هزار و 669 نفر در مدارس و 80 هزار و 55 نفر مراکز اقامتی ادارات دولتی اسکان داده شده اند.
وی ادامه داد: در این مدت 804 هزار و 386 نفر نیز از جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و روستاهای گردشگری استان بازدید کردند.
به گفته وی، بانه با اقامت 92 هزار و 618 نفر بیشترین اسکان مسافران نوروزی و خانه کرد سنندج با 14هزار و 702 نفر بازدید کننده بیشترین آمار بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری کردستان را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان افزود: سنندج پربازدیدترین شهرستان از نظر جاذبه‌های گردشگری در تعطیلات نوروزی امسال است و در مجموع 181هزار و 636 نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.
وی افزود: بازارچه های بانه و مریوان، دریاچه زریوار، مراکز تجاری بانه، اورامان، روستای پالنگان، غارکرفتو، قرآن تاریخی نگل، عمارت آصف سنندج و باباگرر در قروه از دیگر جاذبه هایی هستند که بیشترین تعداد بازدید کننده را به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: با تلاش عوامل ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی مشکل خاصی در زمینه اسکان و خدمات دهی به مسافران پیش نیامد و زمینه رضایتمندی مسافران فراهم شده است.
علوی اضافه کرد: اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی لازم شامل نقشه، بروشور، کتابچه راهنمای گردشگری در تمامی مبادی ورودی شهرها، موزه های استان، ستادهای خدمات سفر و مراکز اقامتی توزیع شده و به گردشگران نوروزی ارائه می شود.
وی ضمن قدردانی از تمامی کسانی که به گردشگران نوروزی خدمات رسانی می کنند، گفت: کردستان با وجود جاذبه های متنوع طبیعی، تاریخی، تجاری، فرهنگی و مردمی مهمان نواز، این دیار را به یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده و با این تلاش گسترده و خدمات رسانی که به گردشگران نوروزی در استان طی این ایام، توسط مسئولان و مردم در حال انجام است.
استان کردستان دارای یک هزار و 519 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و هم اکنون 828 مورد از این تعداد شامل 763 اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، 49 مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.
نوروز سال 1395 در مجموع بیش از 400 هزار گردشگر از مناطق مختلف کردستان بازدید کرده بودند.
3034/ 1904
**خبرنگار: حسن حسین زاده/ انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.