حسن قادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره هنگام گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کوسالان موفق به دستگیری این شارچی ها شده اند و از آنان 2 عدد کبک زنده، سه قبضه اسلحه شکاری، 52 تیر فشنگ، 2 قفس و چهار دستگاه چراغ قوه و یک دستگاه پخش کننده موسیقی صدای حیوانات کشف کردند.
به گفته وی، کبک های ضبط شده امروز، توسط نیروهای محیط بانی در ارتفاعات کوه های کوسالان، رها سازی و به دامن طبیعت بازگشتند.
وی افزود: شکار هر نوع پرنده در منطقه حفاظت شده کوسالان ممنوع بوده و پرونده شکارچیان متخلف برای رسیدگی و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.
کبک با 33 سانتیمتر طول از دسته ماکیان ها بوده که در دشت ها، دامنه ها و مناطق کوهستانی پراکنده است و از حشرات و گیاهان مختلف شامل علف ها و دانه های آنها، برگ گیاهان و میوه بوته ها بر اساس فراوانی و دسترسی فصلی تغذیه می کند.
از مساحت 120 هزار هکتاری شهرستان سروآباد 57 هزار هکتار آن شامل مناطق حفاظت شده کوسالان و شاهو است.
منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهور بر اساس مصوبات دولت در سال 1387 به جمع مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در آمده و تاکنون 117 گونه پرنده، 23 گونه پستاندار، 17 گونه خزنده و 242 گونه گیاهی شناسایی شده است.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.