به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کردستان، حامد جولایی افزود: ورزش استان در سال 95 با وجود کمبود اعتبارات، سال رو به رشدی را در زمینه های مختلف قهرمانی و عمرانی پشت سر گذاشت.
وی به میزبانی کردستان در 17 مورد مسابقات و 54 مورد رقابت های لیگ کشوری در رشته های مختلف ورزشی اشاره کرد و گفت: ورزشکاران کردستانی در ورزش های تیمی توانستند 61 عنوان اول تا سوم مسابقات کشوری و منطقه ای را به خود اختصاص دهند که نسبت به سال گذشته رویند افزایشی داشته است.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان به موفقیت های ورزشکاران استان در میادین بین المللی اشاره و اظهار کرد: قهرمانان موفق شدند در رقابت های جهانی، آسیایی و بین المللی 71 نشان طلا، نقره و برنز را کسب کنند.
جولایی افزود: در سال گذشته 303 ورزشکار کردستانی در اردوهای تیم ملی حضور یافتند که از این تعداد 78 نفر آنها به عنوان برگزیدگان تیم ملی شناخته شدند.
وی به بخش عمرانی و به افتتاح و به بهره برداری رسیدن پروژه های مهم در سطح استان اشاره کرد و گفت: در استان کردستان 20 پروژه ورزشی شامل سالن های سقف بلند و کوتاه، سالن 1200 نفره، استخر سرپوشیده و زمین های روباز روستایی با اعتباری بیش از 240 میلیارد ریال در کردستان افتتاح شد.
جولایی ادامه داد: سال گذشته با تمام فراز و نشیب هایی که در بخش اعتباری و تجهیزاتی وجود داشت توانستیم تا حدودی انتظارات و توقعات جامعه هدف خود را برآورده کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان افزود: سال 96 به دلیل نزدیک شدن به بازی های آسیایی جارکارتای اندونزی سالی سرنوشت ساز و مهم برای ورزش استان خواهد بود.
جولائی بر تقویت ورزش قهرمانی و برگزاری مسابقات کشوری تأکید کرد و گفت: در سال جاری دستگاه ورزش و جوانان کردستان، هیأت های ورزشی استان را در جهت میزبانی رقابت های کشوری کمک و مورد حمایت خود قرار خواهد داد.
وی به بخشودگی مالیاتی شرکت ها و افرادی که تیم های ورزشی را حمایت می کنند اشاره و اظهار کرد: دولت نیز به منظور کمک به ورزش قهرمانی این طرح را به مرحله اجرا می گذارد تا حمایت کننده ها با انگیزه بیشتری وارد این بخش شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان بیان کرد: استان کردستان سال ها است که به دلیل نبود مکان و خوابگاه مناسب هنوز نتوانسته است میزبانی رقابت های رشته های مهم کشوری و بین المللی را برگزار کند.
جولائی اضافه کرد: امسال با کمک و حمایت مسئولان، اعتبارات تکمیل سالن 6 هزار نفری و ساخت خوابگاه 400 نفره سنندج جذب خواهد شد و این 2 پروژه مهم به صورت ویژه در دستور کار دستگاه ورزش و جوانان قرار خواهد گرفت.
وی اظهار امیدواری کرد با تلاش هیات های ورزشی و حمایت های اداره کل ورزش و جوانان استان و با برنامه ریزی های مدون، ورزشکاران بتوانند سهمیه شرکت در بازی های آسیایی جاکارتا را به دست آورند.
هم اکنون بیش از 60 هزار ورزشکار کردستانی سازماندهی و از بیمه ورزشی بهره مند هستند.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.