حمید گلالی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استقبال گسترده امسال مسافران، مهمانان نوروزی و مردم از بازار نسبت به سال های گذشته بی نظیر بوده است.
وی اظهار کرد: بیش از 500 مغازه پارچه فروشی بویژه پارچه لباس کُردی زنانه تنوع خاصی به مجموعه پشت بازار روز و راسته اردلان داده است.
او با بیان اینکه، بازار تاریخی شهرستان سقز به عنوان یکی از بزرگترین مراکز پخش پارچه استان های کُردنشین محسوب می شود، اضافه کرد: بیشتر مهمانان نوروزی برای خرید پارچه به این بازار آمده اند.
او با بیان اینکه، قدمت بازار تاریخی سقز به عصر قاجار بر می گردد، اضافه کرد: مسافران از چهار ورودی به این بازار وارد می شوند و بازار در مرکز اصلی شهر قرار دارد.
گلالی پور اظهار داشت: به واسطه قرار گرفتن بازار در مرکز اصلی شهر، مجتمع های تجاری محدوده آن نیز، رونق گرفته اند که می توان به جنب و جوش مردم در مجتمع تجاری زیر گذر میدان آزادی که دارای 90 مغازه با پارکینگ مجزا است اشاره کرد.
شهرستان سقز با داشتن 350 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی و آثار شهیری چون تپه باستانی زیویه و مسجد دومناره، همواره مورد توجه گردشگران بوده است.
بناهای مسجد های شیخ مظهر در شهر، مسجدهای روستاهای تمبربگ، ترجان و خانه اربابی قلندر و حمام تاریخی آن روستا و همچنین روستای مذهبی مولان آباد با قرآن ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور، آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.
امسال برای استقبال از مهمانان نوروزی در شهرستان سقز پنج هتل، چهار مهمانپذیر، 24 مدرسه و یک مرکز رفاهی با ظرفیت هزار و 700 نفر مهیا شده است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.