علی مفاخری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اقتصاد مقاومتی یک شعار و یک برنامه برای یک سال و 2 سال نیست، بلکه شعار و برنامه ای برای سالیان متمادی است که رهبر معظم انقلاب به خوبی این شعار را برای سال 95 و سال 96 انتخاب کردند.
فرماندار شهرستان سروآباد ادامه داد: تولید و اشتغال مدنظر معظم له بازوان قوی و قدرتمند برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستند که باید در سال جدید این 2 بخش بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: چنانچه تولید داخلی افزایش پیدا کند، باعث اشتغال جوانان شده و از ورود کالاهای قاچاق و بی کیفیت به داخل کشور جلوگیری می شود.
او اظهار کرد: رونق محصولات و تولیدات داخلی در عین حال که باعث اشتغال جوانان می شود، باعث افزایش کیفیت محصولات داخلی و صادرات به خارج از کشور نیز خواهد شد.
مفاخری به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان سروآباد اشاره کرد و افزود: در این شهرستان در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و باغی ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری وجود دارد که تلاش خواهیم کرد در این بخش ها رهنمودها و فرمایشات معظم له را اجرایی کنیم.
وی ادامه داد: شهرستان سروآباد به لحاظ محصولات باغی و زراعی و همچنین صنعت گردشگری و توریست پذیری توانمندی های ویژه ای دارد که توجه بیشتر به این بخش ها می تواند باعث تولید و اشتغال در این شهرستان شود.
وی اضافه کرد: در تمام پروژه ها و طرح ها تلاش خواهیم کرد به سمت و سوی 2 فاکتور اصلی مدنظر معظم له یعنی تولید و اشتغال حرکت کنیم که در این راستا امسال کارخانه تولید قارچ و کمپوست شهرستان سروآباد که بزرگترین کارخانه تولید قارچ در استان کردستان و حتی خاورمیانه است، افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار شهرستان سروآباد افزود: اگر انقلاب ایران در طول 38 سال اخیر توانسته است، در برابر توطئه های دشمنان پیروز باشد و در صنعت و اقتصاد به پیشرفت های خوبی دست پیدا کند، به برکت تدابیر و رهنمودهای معظم له بوده است و بدون شک در سال 96 نیز با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد تداوم این موفقیت ها و پیشرفت ها خواهیم بود.
وی اظهار کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی و افزایش تولیدات داخلی علاوه بر اینکه در دورترین نقاط کشور اشتغالزایی ایجاد می کند، باعث خودکفا شدن کشور در تمامی بخش های مختلف و خنثی شدن تهدیدات و فشارهای دشمنان می شود.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر روز دوشنبه در زمان تحویل سال در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال 1396 هجری شمسی، با تبریک ولادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام ‌الله ‌علیها و عید نوروز به همه‌ هم‌میهنان و ایرانیان بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران و با آرزوی سالی همراه با برکت، امنیت و رفاه برای مردم ایران و مسلمانان جهان، سال جدید را سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال' نامگذاری کردند.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/6108
**خبرنگار:فرزاد آداک /**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.