به گزارش خبرنگار ایرنا محمد دره وزمی شامگاه دوشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: از آغاز دولت تدبیر و امید، استان کردستان دارای 447 واحد فعال و نیمه فعال بوده که این تعداد اکنون به 646 واحد افزایش یافته است.
وی سپس به مقایسه سال های 91 و 92 با سال های 93 و 94 پرداخت و اظهار کرد: در این مدت پرداخت سرمایه در گردش 174 درصد رشد داشته است.
دره وزمی ادامه داد: در همین مدت تسهیلات ارزی هفت درصد و تسهیلات ریالی 150 درصد رشد پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه در همه شاخص ها رشد داشته ایم، گفت: توجه به واحدهای تولیدی در پرداخت سرمایه در گردش و ثابت، صدور جوازهای تاسیس و پروانه بهره برداری از رشد برخوردار بوده است.
وی از بخش خصوصی و واحدهای تولیدی خواست نیاز بازار را تشخیص و خود را با شرایط روز تطبیق دهند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به نبود شرکت های قوی صادراتی در استان، اظهار کرد: چند نفر از صادرکنندگان به طور مشترک شرکت صادراتی تشکیل دهند که بتوانند با شرکت های دیگر در سطح ملی رقابت کنند و میزان صادرات را افزایش دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنان که مانع تراشی بر سر راه سرمایه گذاری ظلم است، دفاع غلط از افرادی که سرمایه گذار نیستند و با اهداف دیگر به کردستان می آیند ظلم به کردستان و توسعه آن است.
دره وزمی افزود: فردی با یک درخواست ساده و بدون پلن و طرح برای سرمایه گذاری خود، درخواست زمین می کند و وقتی به این دلیل ما آن را رد می کنیم، این موضوع را در هر تریبونی سوژه می کنند که این جفا در حق سرمایه گذاری و استان کردستان است.
هم اکنون 697 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کردستان در چرخه تولید فعال هستند که 257 واحد شامل 35 درصد از واحدهای فعال پس از سال 92 وارد این چرخه شده اند.
30 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که 15 مورد از این تعداد، شامل 12 شهرک و سه ناحیه قابل واگذاری است.
6108/ 3020
**خبرنگار: امید بهمنی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.