به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز کولانی شامگاه یکشنبه در آخرین نشست شورای اداری سال 95 با اشاره به اینکه انتخابات آبروی نظام است، افزود: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی سرآمد همه انتخابات در کشورهای جهان است چونکه با مشارکت و حضور گسترده مردم به نحو شایسته برگزار می شود.
وی اظهار کرد: هیچگونه اغماض و چشم پوشی از مسئولان پذیرفته نیست و آخرت را نباید به دنیای دیگران فروخت.
به گفته وی برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آرای مردم از وظایف مجریان انتخابات است که با اتخاذ ساز و کارهای مناسب در این راستا حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام خواهیم بود.
کولانی با بیان اینکه قانون مداری از دیگر اهداف مجریان انتخابات است گفت: در جریان انتخابات مانند سایر مواقع باید به قانون توجه کرد این امر باعث رعایت حق الناس و تضمین صحت و سلامت انتخابات می شود.
فرماندار قروه تاکید کرد: امنیت انتخابات زمانی حاصل می شود که مجریان و بازرسان انتخابات در راستای اصل بی طرفی حرکت کنند و آن را سر لوحه کار خود قرار بدهند.
به گفته وی رعایت اصل بی طرفی، امانتداری، سلامت و امنیت در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی تمامی اعضا و برگزار کنندگان انتخابات است که این اصول را سرلوحه کار خود قرار دهند.
کولانی افزود: در آستانه انتخابات استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداهای انتخاباتی ممنوع است و با متخلفان طبق قانون انتخابات نیز برخورد می‌شود.
وی اظهار کرد: مسئولان دولت حق ندارند کاری انجام دهند که موجب تقویت یا تضعیف کاندیداهای انتخاباتی شود.
وی اضافه کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و در محیطی امن شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.
کولانی با اشاره به عدم جانبداری در تایید یا رد کاندیداهای احتمالی گفت: اصل و ملاک هیات نظارت، احراز صلاحیت کاندیداها، اجرای قانون و عمل به آن است.
وی افزود: دشمن همیشه با حربه القاء و ایجاد یاس و نا امیدی در بین مردم در پی کمرنگ جلوه دادن مشارکت جامعه در تعیین سرنوشت خود بوده که این خدعه همیشه با هوشیاری و درایت مثال زدنی مردم و حضورشان در پای صندوق های رای به شکست انجامیده است.
کولانی با بیان اینکه انتخابات حق همه مردم است، گفت: هیات‌های اجرایی باید مدافع حقوق مردم باشند و باید شرایطی را فراهم کنیم که تمام افراد واجد شرایط قانونی بتوانند در عرصه انتخابات حضور داشته باشند.
به گفته وی حضور حداکثری مردم، صحت و سلامت انتخابات و امنیت آن سه هدف اصلی مجریان انتخابات است تا اقتدار نظام در سطح ملی و بین المللی همچون سال های گذشته حفظ شود.
کولانی با بیان اینکه انتخابات نشان دهنده اتحاد ملت است، افزود: در نظام مردم سالاری دینی آنچه می ماند ارزش رأی مردم و جایگاه آن است بنا بر این با ایجاد شور و شعور می توان بر این مهم دست یافته و از نفوذ هنجارشکنان جلوگیری گردد.
وی انتخابات را فضای همدلی، تقویت جامعه و دور کردن دشمنان از رسیدن به اهدافشان خواند و بر اصلاح شعار و عمل در این پروسه مهم تأکید کرد.
دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه 29 اردیبهشت 1396 برگزار خواهد شد.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.