به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز کردستان، هیأت رئیسه، مدیران و جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان این مرکز دانشگاهی در ایام هفته منابع طبیعی با حضور در محوطه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان کردستان در 9شهرستان طی مراسمی اقدام به کاشت 500 اصل نهال کردند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان، در حاشیه برگزاری این آیین گفت: در بیانات بزرگان دینی کاشت و مراقبت از درختان همواره مورد تأکید بوده است.
اسکندر مرادی افزود: به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص کشور و شرایط اقلیمی، کاشت نهال به صورت رسمی دیرینه و سنتی پسندیده از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته و در تاریخ و فرهنگ کشورمان سابقه ای طولانی دارد.
وی بر حفظ و تداوم رسم کاشت نهال تأکید کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط آب و هوایی، تغیرات اقلیمی و بروز خشکسالی درکشورمان، حفظ طبیعت اهمیت بیشتر و معنای ویژه ای یافته است.
وی بیان کرد: اگر می خواهیم از آسیب های جدی که خشکسالی و تغییرات آب و هوا بر کشور تحمیل می کند، بکاهیم باید به طبیعت و حفظ و حراست آن توجه مضاعف داشته باشیم.
مرادی افزود: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و توجه به مواهب خدادادی به ویژه درخت و جنگل ها از پیش زمینه های ایجاد توسعه پایدار بوده و موجب نشاط و شادابی می شود.
تهیه 500 اصله نهال لازم برای اجرای این برنامه در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان کردستان با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان و به تفکیک نیاز هر شهرستان صورت پذیرفته است.
از 15 تا 21 اسفندماه به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.