به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید قربانی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در سنندج افزود: بر این اساس از سال 96، بودجه جاری و هزینه ای آموزش و پرورش، متناسب با عملکرد سال قبل در اختیار استانها قرار می گیرد و تصمیم گیری در زمینه نحوه توزیع آن بر عهده این شورا خواهد بود.
وی با اشاره به عملکرد این شورا در استان طی چند سال اخیر گفت: شورای آموزش و پرورش استان در این چند سال موفقیت های بسیار خوبی داشته و با نقش آفرینی همه عوامل در سال جاری به لحاظ عملکردی در سطح کشور موفق به کسب رتبه سوم کشوری شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش کردستان در سال 92 در رتبه 18، در سال 93 در رتبه 14 و سال گذشته نیز در جایگاه هشتم کشوری قرار داشت.
وی با بیان اینکه در سال جاری 90 درصد مصوبات این شورا در استان عملیاتی شده است گفت: آموزش و پرورش استان در اکثر شاخص های عملکردی از وضعیت مطلوبی برخوردار بود.
قربانی میانگین پوشش تحصیلی نوآموزان دوره پیش دبستانی در سطح کشور را 67 درصد عنوان کرد و افزود: پوشش تحصیلی نوآموزان دوره پیش دبستانی استان هم اکنون 90 درصد است و کردستان جزو سه استان اول کشور در این حوزه است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست ضمن بررسی راه های جلب مشارکت نهادها و دستگاه های ذیربط در پیشگیری و پیگیری برنامه ها و کاهش آسیب های اجتماعی به ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های حوزه فرهنگی و پرورشی استان پرداخت.
حجت الله نریمانی برگزاری اردوی آمادگی دفاعی راهیان نور را یکی از برنامه های این حوزه عنوان کرد و افزود: سال گذشته 16 هزار و 561 نفر از دانش آموزان استان به مناطق عملیاتی شمال غرب و جنوب اعزام شدند.
وی اظهار کرد: در سال جاری نیز 18 هزار نفر از دانش اموزان استان را در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام کردیم و در این زمینه در مقایسه با سال گذشته با رشد 2 هزار نفری روبرو شدیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان برگزاری اردوهای جهادی و طرح هجرت سه، برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، برگزاری کلاسهای اوقات فراغت و برگزاری ایام الله ها و پرسمان های دانش آموزی را از دیگر فعالیت های این حوزه عنوان کرد.
هم اکنون275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.