به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در دیدار مدیران و معاونان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به مناسبت سالگرد تاسیس این نهاد در سنندج اظهار کرد: موضوع زندگی شرافتمندانه به عنوان یکی از مهمترین اهداف کمیته امداد تعریف شده است و امام راحل(ره) به بهترین شیوه در این اساس‌نامه آینده کار کمیته امداد را ترسیم کردند.
وی گفت:انسان در خلقت با عزت و کرامت آفریده شده است و زندگی شرافتمندانه یعنی رسیدن به آن کرامت که حق طبیعی و خدایی انسان است و باید حتما به آن دست پیدا کند.
استاندار کردستان افزود: این مسیر باید به تدریج طی شده و بستر توانمندسازی و رسیدن مددجویان این نهاد به زندگی شرافتمندانه تحقق پیدا کند و اصولا یکی از عناصر مهم این زندگی شرافتمندانه در زندگی فردی و جمعی، استقلال است.
به گفته وی زندگی شرافتمندانه به این معنی است که تک‌تک افراد خانواده‌ها بتوانند مستقل زندگی کرده و در زندگی خود و دیگران نقش داشته باشند.
وی در ادامه از اعتماد مردم به عنوان بزرگترین سرمایه کمیته امداد امام خمینی(ره) نام برد و گفت: مهمترین سرمایه برای این نهاد انقلابی در راه رسیدن به اهداف و موفقیت در حوزه‌های مختلف اعتمادی است که مردم از متمکنین و نیازمندان جامعه به آنها خواهند داشت.
زاهدی افزود: اعتماد خیران و افراد متمکن به این نهاد موحب تقویت و توسعه مشارکت‌ها و حمایت‌‌های مردمی و از سوی دیگر توانمندسازی آمار بیشتری از مددجویان زیرپوشش خواهد شد.
وی همچنین اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در بحث توانمندسازی و اشتغال برای جامعه هدف را قابل توجه دانست و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه اجرای تعهدات خود در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت موفق عمل کرده است.
استاندار کردستان اظهار کرد: تشکیل صندوق قرض‌الحسنه از دیگر اقدامات ارزشمندی بود که توسط کمیته امداد استان در سال‌جاری انجام شد و می‌تواند ظرفیت خوبی در بحث توانمندسازی مددجویان و اقشار نیازمند در استان باشد.
وی در مورد مسکن مددجویان نیز افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) در گام نخست نیاز زمین در هر شهرستانی را به ما اعلام کند تا بتوانیم برای تهیه زمین برای ساخت مسکن مددجویان از طریق بنیاد مسکن و یا راه و شهرسازی اقدام کنیم.
زاهدی افزود: در برخی از شهرستان‌ها مانند سنندج محدودیت‌هایی در زمینه تامین زمین وجود دارد که امیدواریم بتوانیم در این راستا با برنامه‌ریزی درست گام‌های اساسی برداریم.
**رشد 110 درصدی تحقق برنامه های کمیته امداد در حوزه اشتغالزایی
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان نیز در این دیدار با اشاره به رشد 110 درصدی در زمینه تحقق برنامه‌های حوزه اشتغالزایی این نهاد افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 2هزار و 900 شغل برای مددجویان تحت پوشش این نهاد از محل پرداخت تسهیلات ایجاد شده است.
قنبر موسی نژاد با بیان اینکه 600 فرصت شغلی نیز در سرفصل کاریابی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان ایجاد شده است، اظهار امیدواری کرد، در روزهای باقیمانده از سال نیز بستر ایجاد اشتغال را برای تعداد دیگری از این افراد فراهم شود.
وی از مسکن به عنوان دیگر نیاز مهم جامعه هدف کمیته امداد بعد از اشتغال نام برد و گفت: سه هزار خانواده زیرپوشش این نهاد نیز هم اکنون فاقد مسکن بوده و مستاجر هستند.
به گفته وی برای 230 خانواده مددجو در سال‌جاری مسکن احداث یا خریداری شده است و مسکن 600 خانواده مددجو نیز به صورت جزئی یا کلی تعمیر شده است.
هم اکنون 45 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان بوده و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.