به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد رحیم جعفری روز یکشنبه در آستانه فرا رسیدن 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جمع خبرنگاران استان در سنندج افزود: از مجموع اعضای کانون های مساجد استان، هزار و 660 نفر عضو کانون های روستایی و 19 هزار و 650 نفر نیز کانون های فرهنگی و هنری شهری هستند.
وی با اشاره به فعالیت 523 کانون فرهنگی و هنری در سطح استان گفت: 392 کانون از این تعداد روستایی و 131 باب نیز شهری بوده و در طول سال برنامه های مختلفی را برای اعضا برگزار می کنند.
دبیر هیات نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان همچنین با اشاره به فعالیت 489 کانون فرهنگی و هنری سطح بندی شده تا پایان سال 94 در استان گفت: از این تعداد 121 باب شهری و 366 باب نیز روستایی است.
وی همچنین تعداد کتابخانه های ویژه مخزن دار درجه یک تا پنج را 66 باب، تعداد کانون های تخصصی را 16 باب، خانه های نور 33 باب، کانون های دانشگاهی پنج باب و تعداد کانون های ویژه مصلی را 15 باب عنوان کرد.
حجت الاسلام جعفری در ادامه به فعالیت های کانون های مساجد استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: اجرای طرح تفسیر کوتاه برپایه جزء چهارم قرآن، برگزاری طرح قرآنی 1450، برگزاری دوره اندیشه های آسمانی در مشهد مقدس، برگزاری دوره آموزشی سفیران آسمانی و راه اندازی و انجام امور قرانی در 33 خانه نور از جمله این فعالیت ها است.
وی برپایی محافل قرآنی در مساجد و مراکز دینی و مذهبی و علمی آموزشگاهی، برگزاری همایش های مسجد طراز اسلامی در شهرستان های استان، تشکیل و راه اندازی 47 هسته پژوهشی در کانون های مساجد، برگزاری کنگره برگزیدگان فرهنگی و هنری روستا و راه اندازی 37 کانون در سطح استان را از دیگر فعالیت های انجام شده عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: همچنین در سال جاری جشنواره قرآنی مدهامتان در 9 رشته، توسعه پایگاه های اوقات فراغت در 489 کانون، برگزاری جشن های دهه کرامت و توسعه گردشگری دینی در استان با تهیه نقشه و معرفی اماکن انجام شده است.
ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در 18 اسفند سال 71 با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی و ساماندهی فعالیت فعالان مساجد در کشور تاسیس شد.
استان کردستان با یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارای بیش از 2 هزار مسجد فعال شهری و روستایی است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.