به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نمانیده ولی فقیه در کردستان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز شنبه در دیدار مدیران و معاونان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در سنندج افزود: کسانی که تلاش می‌کنند تا عده‌ای در فقر و محرومیت باشند شیطان صفت هستند و افرادی که به مردم نیکی می‌کنند کار خیری را انجام می دهنهد.
وی گفت: بعضی‌ها از طریق بانک، محترمانه دزدی می‌کنند و باید با آنها برخورد کرد و مال مردم به خود مردم برگردانده شود این افراد، هر کس که باشند باید رسوا شده و به مردم بگوئیم این فرد خیانت کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به بخشش معوقه بانکی 400 میلیارد تومانی در کردستان، اظهار کرد: سوال اینجاست که چرا باید در استان کردستان جریمه معوقه بانکی یک فرد به میزان 400 میلیارد تومان شخصی بخشیده شود.
وی ادامه داد:400 میلیارد تومان حق محرومان کردستان است و به جای بخشش می‌توانستند این مبلغ را در بخش‌های مختلف تولیدی و اشتغالزایی استان هزینه کنند.
آیت الله حسینی شاهرودی در ادامه با بیان اینکه رسیدگی به محرومان جامعه از وظایف دولت اسلامی است گفت: پرداخت یارانه باید در اختیار کسانی قرار می‌گرفت که توان مالی کمتری دارند و وظیفه ما این است زمینه کار مناسب را برای آنها فراهم کنیم تا عزت نفس افراد حفظ شود.
وی با اشاره به منابع طبیعی غنی موجود در استان، افزود: منابع کردستان به اندازه‌ای غنی است که نیاز به وارد کردن هیچ چیزی از خارج استان نیست و با وجود این همه منابع خدادادی نباید یک نفر بیکار در این استان باشد.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت معیشتی محرومان باید در کنار کار فرهنگی باشد، اظهار کرد: اگر حکومت اسلامی به وضعیت اشتغالزایی و معیشتی خانواده‌ها توجه کند به مرحله‌ای می‌رسیم که در جامعه یک نفر نیازمند نداشته باشیم
وی رسیدگی به خلق خدا را رسیدگی و یاری به خداوند دانست و گفت: انسان‌ها باید با انجام کارهای مختلف در ترویج دین خدا و یاری رهبران الهی برای گسترش فرهنگ دینی کمک کنند.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه دولت اسلامی و کسانی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار و بهره‌مند هستند وظیفه دارند که به نیازمندان کمک کنند، افزود: افرادی که نیازهای دیگران را رفع و به آنها کمک می‌کنند کار بسیار ارزشمندی انجام می‌دهند.
هم اکنون بیش از 45 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/ **انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.