به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد سادات روز شنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سنندج افزود: با توجه به اینکه حجم وسیعی از شهدای کشور متعلق به این منطقه است این ظرفیت در استان وجود دارد که دانشکده و یا پژوهشکده ای با این موضوع راه اندازی شود.
به گفته وی باید با ایجاد و راه اندازی دانشکده ای با موضوع ایثار و شهادت، بتوانیم راوی تربیت کرده و از ظرفیت موجود در استان در این راستا بهره ببریم.
وی در ادامه با بیان اینکه شیوه انتقال آموزه های ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان امری ضروری است گفت: استان کردستان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که مورد توجه قرار نگرفته است.
معاون نظارت و ارزیابی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: زمینه هنری و تولید آثار ماندگار در حوزه ایثار و شهادت کمتر مورد توجه قرار گرفته و امروز ساخت فیلم و سریال با این موضوع یک خلاء است که باید به آن پرداخته شود.
حجت الاسلام سادات همچنین بر جمع آوری وصیت نامه شهدا تاکید کرد و گفت: جمع آوری وصیت نامه شهدا به عنوان راه تداوم این انقلاب بسیار مهم بوده و نسل جوان می توانند با مطالعه آن با شهدا و ارمان های والای آنان بیشتر اشنا شوند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و بزرگداشت روز شهدا گفت: برای بزرگداشت این ایام 13 برنامه فرهنگی پیش بینی شده است.
محمد سلیمانی تجلیل از فرزندان شاهد و خانواده شهدا، اهدای خون به بیماران نیازمند، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در سقز، برگزاری مسابقه استانی حفظ قرآن کریم در میان جامعه هدف و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت روز شهید عنوان کرد.
وی اظهار کرد: همچنین در این روز دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل از مادران و همسران شهدا، همایش پیاده روی خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار نمادین از خانواده شهدا در شهرستان های استان و برگزاری مسابقه فوتسال انجام خواهد شد.
استان کردستان پنج هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
12 یادمان شهدای گمنام در کردستان وجود دارد.
اکنون 36 شهید گمنام دوران جنگ تحمیلی در شهرستان های مختلف استان کردستان تدفین شده که پیکر پاک 10 تن از این شهدا در مرکز استان و در شهر سنندج تدفین شدند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/ انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.