به گزارش خبرنگار ایرنا محمد دره وزمی روز شنبه در سیزدهمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان افزود: 42 مورد از انبارهای ثبت شده مربوط به بخش کشاورزی، 21 مورد شرکت های پخش، 16 مورد بخش دخانی و یک واحد نیز مربوط به فروشگاه زنجیره ای رفاه است.
وی اظهار کرد: هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت از ایجاد این سامانه، شناسه دار کردن انبارها و محل نگهداری کالاها است و دستگاه های اجرایی نیز موظف به همکاری با این سازمان هستند.
وی شفاف سازی مبادلات تجاری، گردش کالا و سطح عرضه از نتایج وارد کردن اطلاعات انبارها دانست و گفت: این سامانه تاثیر قابل توجهی در راستای شناسایی کالاهای قاچاق خواهد داشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه این سازمان، متولی اصلی نظارت بر اجرای این سامانه است بیان کرد: اطلاعات تمامی انبارهای استان، باید در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا ثبت شود.
دره وزمی افزود: هر کالایی در کشور در این سامانه ثبت نشود، بدون شناسه و قاچاق محسوب می شود؛ بنابراین نیاز است رسانه ها نسبت به آگاه کردن مردم به این مسئله اهتمام خود را بکار گیرند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: اگر تمامی دستگاه ها در زمینه مبارزه به قاچاق کالا، همکاری نکنند اقدامات بی فایده خواهد بود.
رضا میرزایی با بیان اینکه بحث پیشگری از رویکردهای اساسی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است اضافه کرد: 70 درصد اقدامات به صورت پیشگیرانه است.
وی به سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا اشاره کرد و گفت: بی شک این سامانه تاثیر بسیار زیادی در کاهش قاچاق کالا و ارز خواهد داشت.
کردستان از استان های مرزی کشور است که 227 کیلومتر با شمال عراق مرز دارد و سه بازارچه و یک مرزی رسمی در این استان وجود دارد.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.